تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۳۹
تعداد بازدید: ۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
50 هزار کشتی که در دریاهای آزاد در حال حرکت هستند، روزانه بیش از 5 میلیون بشکه نفت مصرف می کنند که این روند ممکن است به زودی به پایان برسد. چراکه کشتی ‌های تجاری در سرتاسر جهان در شرف وقوع عمیق ‌ترین انقلابی هستند که از زمان رو به پایان کشتی‌ های بخار زغال سنگی دیده ‌اند.
به گزارش مارین نیوز، قوانینی که بی سر و صدا توسط سازمان بین المللی دریانوردی یا (IMO) وضع می شود، این صنعت را رو به تغییر پیش می برد.
فناوری های جدید انرژی برای نیروگاه ها و موتورهای وسایل نقلیه بزرگترین محرک های کربن زدایی در جهان امروز هستند. هرچند به نظر نمی رسد که این فناوری ها در حمل و نقل به طور کامل اجرا شود، با این حال، ممکن است به نقطه اوج نزدیک شویم.
سازمان بین المللی دریانوردی پس از چندین دهه مقاومت، سرانجام در حال اجرای اقداماتی برای کاهش ردپای کربن کشتیرانی است. این سازمان می‌خواهد تا پایان این دهه شدت انتشار گازهای گلخانه ‌ای را به 40 درصد کمتر از سطح سال 2008 کاهش دهد.
این خبر خوبی به نظر می‌ رسد، اما صنعت کشتیرانی به ‌طور بدنامی محافظه‌ کار است. مقررات در حال حاضر تا حد زیادی داوطلبانه است و مطابق با آنچه که مالکان کشتی برای اهداف مدیریت هزینه انجام می دهند، پیش می رود.


منبع: Japan Times
ترجمه: ف. اسکندرخو






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: