تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۴۳
تعداد بازدید: ۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: انتقال آب دریای عمان در شرایط کنونی حلال تشنگی استان پهناور سیستان و بلوچستان است به شرطی که متولیان امر یکبار برای همیشه این مهم را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش مارین نیوز، معین الدین سعیدی در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، گفت: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان در شهریور ۱۴۰۱ بر مبنای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک و فلزات بازمانده تصویب شد.
انتقال آب از دریای عمان حلال تشنگی سیستان و بلوچستان 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: انتقال آب به تازگی در مرحله کلنگ زنی قرار گرفته است، اما در نظر داشته باشیم این مهم بدون وجود اعتبارات ویژه ممکن نخواهد بود؛ تنها راه برون رفت استان سیستان و بلوچستان از تشنگی انتقال آب از دریای عمان است. لاجرم دولت موظف به تزریق اعتبارات برای عملیاتی شدن این مسئله است؛ تا این لحظه برای این مسئله و تامین منابع آن اقداماتی صورت نگرفته است.
وی در ادامه با قدردانی از وزارت نیرو، یادآور شد: محرابیان وزیر نیرو متعهد شدند، ظرفیت شیرین سازی حدود ۵۰ هزار متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان فراهم کند؛ اگر در دو فاز ۲۵ هزار متر مکعبی این مسئله را در دستور کار قرار بگیرد بی تردید به نتایج مطلوبی می‌رسیم.
عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار کرد: ۶۲درصد آب شیرین‌ در حوزه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد متاسفانه سهم ایران از این میزان حدود ۲ درصد است؛ باید بتوانیم از تکنولوژی به گونه‌ای بهره برداری کنیم که آسیبی به محیط زیست وارد نشود. انتقال آب دریای عمان در شرایط کنونی حلال تشنگی استان پهناور سیستان و بلوچستان است به شرطی که متولیان امر یکبار برای همیشه این مهم را در دستور کار قرار دهند.
سعیدی در پایان با اشاره به تبعات زیست محیطی انتقال آب دریای عمان خاطر نشان کرد: طرح‌های بزرگ توسعه‌ای قطعا تبعات زیست محیطی دارند اما مسلما آثار مثبت اجرای طرح، به مراتب مهمتر و اثرگذارتر از مخاطرات آن خواهد بود، از طرفی با رعایت تکنیک‌های نوین شیرین سازی آب دریا، تبعات زیست محیطی این طرح به حداقل خواهد رسید.








منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: