تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۸۰
تعداد بازدید: ۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث موج‌شکن روستای تنبان قشم گفت: آغاز عملیات اجرایی این اسکله یک نمونه تلفیقی در حوزه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم و سازمان بنادر است که در ذیل بودجه‌های برنامه هفتم توسعه دولت قرار خواهد گرفت.
به گزارش مارین نیوز، منصور آرامی روز دوشنبه در آیین عملیات اجرایی احداث موج‌شکن تنب پارسان روستای تنبان جزیره قشم ادامه داد: با رویکرد جدیدی که در سازمان بنادر ودریانوردی وجود دارد این کار مشارکتی در ۲ بخش ایجاد زیرساخت و ابنیه توسط مردم محلی و اسکله شناور، مجوزها و نظارت‌های فنی از سوی سازمان بنادر به‌عنوان نهاد حاکمیتی دنبال و پیگیری می‌شود.


نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون اقتصاد و توسعه دریامحور مجلس ابراز امیدواری کرد در سواحل دیگر استان‌ها نیز با کمک سازمان بنادر این نمونه از موج‌شکن که یک کار بزرگی در کشور محسوب می‌شود، موج‌ شکن‌های کوچک و چندمنظوره با مشارکت مردم انجام احداث شود.
آرامی بیان داشت: مجلس نیز برای احداث موج‌ شکن‌های کوچک و چندمنظوره با مشارکت مردم و سازمان بنادر در سایر استان‌ها تمامی همت خود را به کار خواهد گرفت.
موج‌شکن تنبان قشم یک الگوی نو در رونق معیشت ساحل‌نشینان است
محمد آشوری دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در اهمیت احداث این موج‌شکن بیان کرد: دریا یکی از مزیت‌های مهم و اصلی مناطق ساحلی است و احداث این موج‌شکن و این کار تلفیقی با هدف رونق معیشت ساحل‌نشینان دنبال خواهد شد.
وی افزود: به طور قطع برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریامحور در حوزه‌های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد ابنیه‌های دریایی هستیم که مردم از این ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار وابسته به دریا استفاده بهتری داشته باشند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، ابوموسی و حاجی‌آباد با اشاره به توسعه لنگرگاه‌ها، بنادر کوچک و بنادر بزرگ به عنوان یکی از رسالت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی، مهم‌ترین دستاوردی که بنادر کوچک در اشتغال منطقه‌ای می‌توانند داشته باشند، را تسهیل در سرمایه‌گذاری دانست.
آشوری ادامه داد: این طرح با توجه به نگاه مشارکتی بین مردم و دولت یک کار مناسب و طراحی الگوی نوپدیدی است، زیرا به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه منابع دولتی وجود دارد، با مشارکت خود مردم این نمونه از طرح‌های اشتغال‌آفرین و پایدار رونق پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر با تسهیلگری در صدور مجوزها در راستای برطرف شدن مشکلات مردم یک منطقه و ایجاد گشایش اقتصادی به نتایج مطلوبی در حوزه اقتصاد دریاپایه خواهد رسید.
موج شکن تنبان طرحی علمی، فنی و تخصصی است
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به صدور مجوز احداث این موج‌شکن در این منطقه کرد.
حسین عباس‌نژاد با اشاره به شعار دولت مبنی بر مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، بیان کرد: عملیات احداث این طرح همچنین با تاکید بر فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و رفع موانع کسب و کار و گسترده شدن سفر ساحل نشینان بنا به درخواست دهیاری روستای تنبان آغاز شده است.
وی عملیات اجرایی موج‌شکن تنبان را نمونه کاملا علمی، فنی و تخصصی دانست که طراحی‌های لازم نیز از سوی سازمان بنادر صورت گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این طرح مهم از طرفی یک الگوی مناسب برای ادامه فعالیت‌های دریایی با مشارکت مردم است که می‌تواند الگویی آماده به عنوان یک سند بالادستی برای کل کشور، صنایع و بخش‌های مختلف باشد.
شایان ذکر است؛ موج شکن تنب پارسان روستای تنبان جزیره قشم با کاربری گردشگری، صیادی و تجاری طراحی شده که با احداث این موج شکن شناورهایی به طول ۲۵ متر و آبخور سه متر پهلودهی خواهد شد. روستای تنبان در فاصله ۴۷ کیلومتری جزیره قشم و در ۲ مایلی منطقه گردشگری کندالو واقع شده است.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: