تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۱۵
تعداد بازدید: ۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کمیسیون زیربنایی و تولیدی و کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین جلسه مشترک خود در سال جدید، تدوین سیاست های کلی توسعه دریامحور را ادامه دادند.
به گزارش مارین نیوز، در جلسه مشترک کمیسیونهای «زیربنایی و تولیدی» و «اقتصادی، اداری و بازرگانی» مجمع که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم برگزار شد، ابتدا دکتر دانش جعفری، گزارشی از وضعیت اقتصادی دیگر کشورها با محوریت توسعه دریامحور ارائه کرد و پس از آن، اعضای جلسه، در خصوص تکمیل بند اول، سیاست های کلی توسعه دریامحور به تبادل نظر پرداختند.


همچنین دکتر محسن رضایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم هماهنگی بین قوا گفت: ضرورت دارد اطلاعات جامع و جدید در خصوص ظرفیت بنادر و شهرها و تاسیسات ساحلی و میزان تجارت گمرکی، شیلات و ... از دولت اخذ شود و در تدوین سیاست های توسعه دریامحور، نمایندگان دولت هم، مشارکت داده شوند.
در ادامه دکتر محمدباقر ذوالقدر با اشاره به مفهوم اقتصاد دریامحور و مشخص بودن حوزه جغرافیایی سیاست های توسعه دریامحور بر «تعیین شاخص های کمی قابل سنجش» در این سیاست ها تاکید کرد و گفت: با تعیین شاخص کمی، نظارت دقیق بر اجرای سیاست ها، امکان پذیر می شود.
در این جلسه همچنین آقایان دکتر علی احمدیان، مهندس سید مرتضی نبوی، مهندس محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری، دکتر سعید جلیلی، دکتر داود دانش جعفری، مهندس سید مصطفی میرسلیم و مهندس محمد فروزنده از اعضای مجمع به همراه دریابان شهرام ایرانی، فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، دکتر گلوردی، معاون شورای توسعه مکران و دکتر پارسا، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور حضور داشتند و در خصوص موضوع جلسه به اظهار نظر پرداختند.
در پایان مقرر شد در جلسه بعد کمیسیون، آمار و اطلاعات مرتبط با اقتصاد دریایی ایران، توسط نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شود تا بر اساس آن، ضمن تکمیل بندهای سیاست های توسعه دریامحور، در خصوص تعیین شاخص های کمی در آنها، جمع بندی صورت گیرد./





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: