تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۶۸
تعداد بازدید: ۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه دریایی نوشهر افتتاح شد.
به گزارش مارین نیوز، صبح امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم‌ موسوی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افتتاح شد.


فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در آیین اظهار داشت: این شبیه ساز بزرگترین شبیه ساز غرب آسیا است که امروز در کشور افتتاح شده است.
امیردریا دوم آریا شفقت ادامه داد: بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی بزرگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح بوده که در مرکز رشد وابسته بر مرکز رشد امام راحل راحل توانسته اند با بهره گیری از علوم روز یکی از پیشرفته ترین آن را طراحی نمایند.
وی اظهارداشت: بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی برگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که امروز به بهره برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: فرماندهی کل قوا در سال ۹۱ در جمع فرماندهان نیروهای مسلح در این دانشگاه فرمودند این دانشگاه نسبت به ۲۵ سال گذشته رشد چشمگیری داشته و این رشد باید ادامه دار باشد.


دریادار دوم شفقت رودسری افزود: دانش باید اعتلا پیدا کند امروز در این مکان جمع شده ایم تا در راستای عملیاتی شدن تدابیر رهبری فرزانه یکی از تغییرات چشمگیر که در سال جاری در حوزه علوم و فناوری دریایی در این دانشگاه اتفاق افتاده است.
وی بیان داشت: برابر نظرات خبرگان دانشگاهی سخت ترین شبیه سازها در حوزه دریایی است، بررسی های بعمل آمده نشان می دهد اولین شبیه ساز ها در بحث رانندگی بوده و در سایر بخش ها هم رخ داده است.
به گفته وی به جهت پیچیدگی علوم و فناوری دریایی ساخت شبیه سازها در این حوزه نیازمند دانش مختص خود است به همین منظور اگر کشوری دانش ساخت شبیه ساز دریایی را داشته باشند به طور حتم دارای ظرفیت های علمی و دانش بی شماری بوده که می تواند مدعی مرجعیت علمی در حوزه دریا باشد.
شفقت بیان داشت: استادان دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه در مرکز رشد واحدهای فناور غرب مازندران وابسته به این دانشگاه موفق شدند با بهره گیری از دانش جوانان این کشور یکی از پیشرفته ترین شبیه سازها ی دریایی حوزه ناوبری و فرماندهی کشتی را طراحی ساخت و عملیاتی نمایند.


در این مراسم با اهدای تندیس و لوح سپاس از اقدامات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای احداث شبیه ساز پل جامع ناوبری و فرماندهی کشتی تقدیر شد. 
در پایان به طراحان و سازندگان شبیه سازجامع ناوبری و فرماندهی کشتی لوح سپاس اهدا شد.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: