تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۵۰۴
تعداد بازدید: ۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
وزیر امور دریایی و شیلات اندونزی اعلام کرد این کشور سال آینده میلادی در چهارچوب راهبرد مدیریت فضایی دریا برای حمایت از اقتصاد آبی و حفظ توازن بین اقتصاد و اکولوژی، ۲۰ نانو ماهواره (Nano-satellites) به فضا پرتاب خواهد کرد.
به گزارش مارین نیوز از «تمپو»، «ساکتی واهیو ترنگونو» وزیر امور دریایی و شیلات اندونزی اعلام کرد که پرتاب این نانوماهواره‌ها در سال ۲۰۲۴ با هدف تهیه نقشه شرایط و فعالیت‌ها در دریا عملیاتی خواهد شد.
این وزیر اندونزیایی در سمیناری به مناسبت روز ملی دریایی گفت: همکاری با «استارلینک» به این منظور انجام می‌شود که به شناورهای ماهیگیری کمک کند تا بتوانند داده‌ها را به طور آنلاین از طریق e-PIT (ماهیگیری سنجشی الکترونیک) ارسال کنند.
وی توضیح داد که پرتاب نانوماهواره‌ها بخشی از راهبرد مدیریت فضایی دریا است که توسط حزب او برای حمایت از توسعه مبتنی بر اقتصاد آبی (blue economy) موسوم به «داده‌های بزرگ اقیانوس» (Ocean Big Data) انجام می‌شود.
نانوماهواره‌ها یا میکروماهواره‌ها به ماهواره‌های کوچکی گفته‌ می‌شود که معمولا کمتر از هزار و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارند.


به گفته ترنگونو، «داده‌های بزرگ اقیانوس» با استفاده از ابزارها و وسایل مبتنی بر زمین، دریا و هوا مانند کشتی‌ها، پهپادهای زیرآبی، پهپادهای هوایی و نانوماهواره‌ها به منظور تهیه نقشه فعالیت‌های دریایی، شرایط دریا و زیستگاه دریایی، ساخته خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه همچنین یک ابزار حسابرسی اقیانوس (Ocean Accounting) برای اندازه‌گیری تمام فعالیت‌های بهره‌برداری فضایی دریایی، آلودگی و صدمات و نیز تلاش های محافظتی، احیا و تجدید حیات برای افزایش ثروت دریایی اندونزی ابداع کرده و توسعه داده است.
وزیر امور دریایی اندونزی بر ضرورت حفظ توازن بین پایداری اکولوژیک و اقتصادی از طریق استفاده از رویکرد اقتصاد آبی برای استفاده بهتر از دریا در سطح ملی و جهانی تاکید کرد. وی می گوید که وزارتخانه امور دریایی اندونزی یک سیاست دریایی و شیلات بر اساس اقتصاد آبی برای حفظ دریا و سایر خدمات محیط زیستی تهیه و تدوین کرده است.
دولت اندونزی همچنین در حال اجرای یک سیاست ماهیگیری قابل سنجش بر اساس سهمیه‌بندی در ۶ منطقه مشخص شده به منظور کاهش استخراجی از دریا است که موجب وارد شدن آسیب به اکوسیستم‌های ساحلی و جزایر کوچک می‌شوند. وی تاکید کرد: مدیریت منابع دریایی و شیلات اندونزی باید با حفظ توازن بین اکولوژی و اقتصاد انجام شود.






منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: