تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۵۲۹
تعداد بازدید: ۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رئیس ‌جمهور روسیه در نشست کمربند-جاده چین این طرح را راهکاری فراگیر برای حل چالش ‌های منطقه ‌ای و بین ‌المللی خواند.
به گزارش مارین نیوز از یورونیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، امروز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست بین‌المللی کمربند و جاده در چین با اشاره به روابط کشورش با چین، گفت: پکن و مسکو، مانند بسیاری از کشورهای جهان، تمایل به یک همکاری مبتنی بر برابری و سودمندی برای هر دو طرف، به منظور رسیدن به یک پیشرفت اقتصادی پایدار و بلندمدت و رفاه اجتماعی، در عین احترام به تنوع تمدن‌ها و حق هر کشور برای داشتن مدل ویژه خود برای توسعه دارند.


پوتین با اشاره به ابتکار کمربند و جاده چین، تاکید کرد که این ابتکار با اهداف روسیه در جهت ایجاد فضای فراگیر در منطقه اوراسیا هم ‌راستا است.
او گفت: ابعاد جهانی ابتکار چین در این طرح موجب شده بود که  کسی انتظار موفقیت این طرح را نداشته باشد اما دوستان ما در چین امروز شاهد موفقیت این طرح هستند. 
به گفته پوتین، این طرح به ایجاد راهکاری فراگیر و موثر برای حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌انجامد.


او در ادامه به طرح مسیر دریای شمال اشاره کرد که مورمانسک در شمال غرب روسیه را به تنگه برینگ در نزدیکی آلاسکا متصل می‌کند و افزود که روسیه به عنوان بزرگترین کشور میزبان این طرح، در حال توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در این چهارچوب است.
او خطاب به میهمانان این نشست گفت: در مورد مسیر دریای شمال، روسیه فقط به شرکای خود پیشنهاد نمی‌دهد که فعالانه از این پتانسیل ترانزیتی استفاده کنند؛ بلکه از کشورهای علاقمند دعوت می‌کند مستقیماً در توسعه آن مشارکت داشته باشند. ما آماده ارائه خدمات ناوبری و حمل و نقل به کمک یخ شکن‌ها هستیم.
او همچنین گفت که «از سال آینده، ناوبری با کشتی‌های باری یخ‌ شکن در طول مسیر دریای شمال، برای همۀ سال فعال خواهد بود».
بنا بر گزارش سی ‌ان‌ ان، بیش از ۱۴۰ کشور از جمله نمایندگان طالبان افغانستان، در این گردهمایی که به مناسبت دهمین سال راه‌اندازی ابتکار «کمربند و جاده» برگزار شده، شرکت کردند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: