تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۵۷۹
تعداد بازدید: ۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، گفت: شورای عالی صنایع دریایی کشور یک دستگاه نیست، بلکه طبق قانون این شورا قرارگاه فرماندهی به جهت هماهنگی و بررسی کلیه امور دریایی است و بنا به دلایلی کلمه صنایع دریایی برای این شورا انتخاب شده است .
به گزارش مارین نیوز، پنجمین هم اندیشی فعالان دریایی کشور با محوریت کسب و کار های دریایی، چالش ها و ظرفیت ها به میزبانی مرکز بین المللی خدمات راهبردی بازرگانی و کسب و کار ایرانیان پویا، روز چهارشنبه بیست و چهار آبان در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد. 


محمد مهدی سالاری، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، در این هم اندیشی، اظهار داشت: در شورای صنایع دریایی آنچه که نقش مهمی را می تواند ایفا کند این است که فعالان کسب کارهای دریایی که در همه حوزه ها اعم از لجستیک، صنایع کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، صنایع مرتبط با حوزه گردشگری و خدمات دریایی کشور که در بخش خصوصی از توانایی بالایی برخوردار هستند را دور هم جمع کرده  تا با هم اندیشی در تدوین برنامه های مرتبط با حوزه صنایع دریایی با ما همراه باشند.
سالاری به همراهی موثر فعالان کسب و کارهای دریایی و شناسایی چالش ‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این هم اندیشیها میتوانیم موانع، چالش‌ ها و ظرفیتها در مسیر کسب و کارها را شناسایی کنیم و راهکارهای مناسب را تدوین کرده تا نقطعه عطفی در این صنعت رقم زنیم.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با بیان اینکه باید به جایگاه جهانی در این حوزه دست یابیم و رتبه اول منطقه را کسب کنیم تاکید کرد: با توجه به وجود رقبای جدی در کشورهای همسایه خلیج فارس باید عقب افتادگی ها را جبران کرده و با وجود رقبای موجود راه حلهای جدی اتخاذ شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، عنوان کرد: شورای عالی صنایع دریایی کشور یک دستگاه نیست، بلکه طبق قانون این شورا قرارگاه فرماندهی به جهت هماهنگی و بررسی کلیه امور دریایی و بنا به دلایلی کلمه صنایع دریایی برای این شورا انتخاب شده است .
وی، در ادامه افزود: ضمانت اجرایی این هم اندیشی ها تصمیم سازی است و از اندیشه ها و تجربیات پیشکسوتان و فعالان دریایی برای ایجاد فصل نوین در این عرصه استفاده خواهیم کرد.
رئیس دبیر خانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، اظهار کرد: بندهای کلیدی، در سند فرادستی صنایع دریامحور کشور، بدون اتکا به توانمندی فعالان حوزه دریا محقق نمی شود .
وی، تاکید کرد: در شورای عالی صنایع دریایی کشور قرار است ۱۲ کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف دریایی ایجاد گردد .از همه فعالین صنایع دریایی دعوت می کنم تا در تشکیل این کارگروه ها ما را همراهی و راهنمایی کنند تا برنامه جامعی برای تحقق سیاست های توسعه دریامحور تهیه و تدوین کنیم. 
وی با اشاره به اینکه این روش اشتباه است تا دولت برای کسب و کارها برنامه ریزی کند، افزود: همکاری بخش خصوصی با دولت میتواند عواملی که علل چالش‌ها در این حوزه است را بررسی و رفع کند چراکه بدون اتکا به فعالان حوزه دریا نمی‌توانیم این اهداف را محقق کرد یا ‌همچون ‌گذشته با استفاده از مدلهای سنتی گذشته و بوروکراسیهای دولتی امور را اداره کرد.
در ادامه این نشست مدعوین ضمن بیان توانمندی ها، پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات و معظلات حاضر مطرح نمودند. 
براساس این گزارش در این نشست جمعی از فعالان، تشکل ها، اتحادیه ها و شرکت های بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، انجمن بنادر خصوصی ایران، انجمن مهندسی دریایی ایران، انجمن صنعت بانکرینگ ایران، فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران، موسسه رده بندی ایرانیان، صندوق توسعه صنایع دریایی، شرکت تاید واتر خاورمیانه، شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه، شرکت کشتی سازی سیراف، شرکت کیان کارگو، شرکت سوخت رسانی ستاره قشم، شرکت سیراف مهرپارس، هلدینگ بحرگان شرکت کشتیرانی آدمیرال، شرکت خدمات دریایی و بندری سینا و ... حضور داشتند. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: