تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۶۲۶
تعداد بازدید: ۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
اولین جلسه کمیته های فنی تدوین استانداردهای بین المللی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دریایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور کلیه ذینفعان برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، در راستای سیاست ‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از محصولات تولید داخل در حوزه صنایع دریایی، اداره کل صنایع ریلی و دریایی این وزارتخانه با پذیرش مسئولیت دبیرخانه کمیته های فنی تدوین استاندارد بین المللی متناظر INEC TC 18 با عنوان " تاسیسات الکتریکی کشتی ها و سکوهای ثابت و متحرک فراساحلی" و INEC TC 80 با عنوان "ناوبری دریایی و تجهیزات و سیستم‌ های ارتباطات رادیویی"، اولین جلسه کمیته های فنی با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران را با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها، سازمان ‌های ذیربط، انجمن های علمی و تخصصی، موسسات رده بندی، بهره برداران، تولید کنندگان، واحد های دانش بنیان و ... در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲ برگزار نمود. 


دکتر روح اله ارجمندی مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت و رئیس کمیته های فنی مذکور در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع استانداردسازی در حوزه صنعت تجهیزات دریایی و تجاری سازی محصولات واحد های فعال، سیاست ها و برنامه های آتی وزارت صمت را در این زمینه بیان نمود و ضمن ترغیب ذینفعان به مشارکت، اعلام کرد جلسات این کمیته ها با حضور اندیشمندان دو بار در ماه برگزار خواهد شد. 


خانم شادروانان رئیس و دبیر کمیته ملی برق و الکترونیک سازمان ملی استاندارد نیز در این جلسه به معرفی کلی ساز و کار مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و کمیته های متناظر با IEC در داخل کشور و ساختار آن ها پرداخت. 
در ادامه دکتر تقی زاده دبیر کمیته های فنی مذکور به تشریح جزئیات فنی و ساختارهای متناظر این کمیته در سطح بین المللی پرداخت و مشارکت فعال تمامی صاحب‌ نظران، مدعوین و ذینفعان را در این مهم خواستار شد.
شایان ذکر است، انجمن مهندسی دریایی ایران نیز به عنوان مرجع علمی – تخصصی در حوزه دریایی در این کمیته حضور فعال دارد. 






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
امیدوارم با این اقدامات توسعه دریامحور شکل بگیره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: