تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۶۲۷
تعداد بازدید: ۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در زمینه ساخت ناو موشک ‌انداز، ناوشکن سنگین، زیردریایی و دیگر تجهیزات دفاعی برنامه ‌های مختلفی داریم، گفت: تجهیزاتی که تولید می ‌شوند برای تأمین امنیت کشورمان است.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت ‌و گو با دفاع ‌پرس، به الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نداجا اشاره کرد و اظهار داشت: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و ما هر تجهیزاتی که تولید می‌ کنیم، برای تأمین امنیت کشورمان است.
امیر دریادار کاویانی در ادامه با اشاره به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در منطقه گفت: منطقه غرب آسیا جای کشور‌های خارج از پیرامون دریای خزر نیست و منافع دریای خزر مربوط به پنج کشور ساحلی این دریا است.
جانشین فرمانده نداجا افزود: ما بنابر ساختار نیرو و طرح ولایت که در سال ۱۳۸۸ به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) رسید، پیش می‌رویم و در زمینه ناو موشک‌انداز، ناوشکن سنگین، زیردریایی و دیگر تجهیزات برنامه‌های مختلفی داریم.
وی در ادامه درباره حضور ناو هواپیمابر آیزنهاور در خلیج عدن عنوان کرد: تجربه نشان داده که آمریکایی‌ها از ۲۰ سال گذشته نتوانستند ائتلافی در منطقه ما ایجاد کنند.
دریادار کاویانی گفت: زمانی که نبرد طوفان‌الاقصی شروع شد، آمریکایی‌ها در دریای مدیترانه مقابل لبنان ایستاده بودند و با اولین تهدید آن‌ها از سوی سید حسن نصرالله، فرار کردند و در دریای سرخ، اقیانوس هند و چند روزی هم در خلیج فارس سردرگم بودند.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها توان مقابله با محور مقاومت را ندارند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها اکنون نیز منفعل هستند و تهدیدات آن‌ها از روی استیصال است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: