تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۰۷
تعداد بازدید: ۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
گروهی از چند شرکت بزرگ در حوزه انرژی در یک پروژه مشترک، قصد دارند از انرژی جزر و مد آب دریا برای تأمین برق تجهیزات زیردریایی استفاده کنند.
به گزارش مارین نیوز از اینترستینگ اینجینیرینگ، این پروژه که «انرژی ‌های تجدید پذیر برای برق زیردریایی»  نام دارد از مبدل ‌های انرژی امواج (WEC) در سواحل بریتانیا استفاده می‌کند.
با توجه به تلاش برای کاهش وابستگی به انرژی ناشی از سوخت‌های فسیلی، راه حل‌هایی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خوریدی و بادی در سراسر جهان ارائه می‌شود. علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی و بادی، امواج دریا یکی دیگر از منابعی است که می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز بشر را بدون انتشار دی اکسید کربن، تامین کند.


مبدل‌های انرژیامواج دریا (WEC) می‌توانند از انرژی جزر و مدیدریا استفاده کنند. یکی از این مبدل‌ها در پنج کیلومتری سواحل جزیره اورکنی در اسکاتلند مستقر شده است. نیروگاه زیر دریایی انرژی‌های تجدید پذیر (RSP) قصد دارد راهبرد مقرون به صرفه‌ای را برای بهره برداری از امواج دریا به عنوان یک منبع انرژی عرضه کند.
پروژه RSP چیست؟
RSP یک پروژه دو و نیم میلیون دلاری است که طی ۱۲ ماه گذشته در حال اجراست. این پروژه دارای دو جزء اصلی است: «مبدل انرژیامواج» (WEC)، شناور «Blue X» محصول شرکت «موشن انرژی» «Mocean Energy» و همچنین یک باتری زیر آبی به نام «هالو» «Halo» محصول شرکت مدیریت انرژی «ورلوم» «Verlume» در آبردین است.


در سال ۲۰۲۱، این دو بخش نخست در یک تأسیسات ساحلی در آبردینو سپس در دریای منطقه اورکنی مورد آزمایش قرار گرفت؛ جایی که اولینبرق خود را نیز تولید و داده‌های اولی‌های را در مورد عملکرد و عملیاتدستگاه ارائه کرد.
شناور Blue X   که شبیه به خرچنگ است نمونه اولیه‌ای از محصولات شرکت موشن انرژی است. شرکت ورلوم می‌گوید باتری زیر دریایی آن برای کار در محیط‌های خشن و دشوار طراحی شده ماژولار است و می‌توان اندازه و مقیاس آن را به راحتی تغییر داد.
در این پروژه که تقریبا یک سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد، کابل‌های زیر آبی مقرون‌به‌صرفه و کم کربن مورد استفاده صنعت نفت و گاز آزمایش می‌شوند که که البته تجهیز و نصب زمان بری دارند.
قرار است دستگاه خرچنگ مانندی که از امواج دریا انرژی تولید می‌کند، از پشتوانه شرکت «شل» برخوردار شود. پروژه RSP می‌خواهد مبدل‌های انرژی موج برای پشتیبانی از شبکه، مقیاس پذیر شوند.


مشارکت شل در پروژه RSP از طریق برنامه تجدیدپذیر دریایی آن صورت می‌گیرد. این گروه جهانی تحقیق و توسعه، در یافتن، غربالگری، آزمایش، و توسعه فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر و کمک به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برای تقاضای انرژی مشارکت دارد.
این پروژه با هدف نشان دادن چگونگی ترکیب فناوری‌های سبز برای تأمین برق و ارتباطات کم کربن قابل اعتماد برای تجهیزات زیر دریا، در پی ارائه یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای کابل‌های نافی است.
در این پروژه که شرکت شل به تازگی به آن پیوسته است، شرکت‌های «بیکر هاگز» «Baker Hughes»، «هاربور انرژی» «Harbour Energy»، «سریکا انرژی» «Serica Energy»، «ترنسمارک سابسی» «Transmark Subsea»، «PTTEP»، «مرکز فناوری خالص صفر (NZTC)» و «TotalEnergies» «توتال انرژیز» نیز حضور دارند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: