تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۱۵
تعداد بازدید: ۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تاب ‌آوری بالای شناور‌های شهید باقری و صیاد شیرازی گفت: این شناور‌ها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا و قابلیت حمل سه شناور موشک‌انداز و بالگرد را دارند.
به گزارش مارین نیوز، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - در آیین الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس ‌پیمای شهید سلیمانی را با ذکر یا صاحب ‌الزمان (عج) به سازمان رزم  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.


با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل می ‌شود و توان رزمی این نیرو بسیار بالاتر خواهد رفت و نیروی دریایی کشور دست بالاتر را در آب ‌های دور دست خواهد داشت.


سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم الحاق دو شناور شهید باقری و صیاد شیرازی اظهار داشت: این دو فروند هرکدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناور‌های بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آن‌ها در داخل کشور صورت گرفته است.
سردار تنگسیری افزود: این شناور‌ها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی «صیاد» و «نواب» با برد‌های به ترتیب بلند و متوسط هستند.


وی با اشاره به تاب‌آوری بالای این شناور‌ها گفت: شناور‌های شهید باقری و شهید صیاد شیرازی پنج هزار و ۵۰۰ مایل دریایی (۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر) قابلیت دریانوردی دارند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بدنه این شناور‌ها کاتاماران بلند پیشرفته است و با آبخور سه و عرض ۱۸ و نیم متر ساخته شده‌اند.
سردار تنگسیری اضافه کرد: سرعت شناور‌های ساخته شده ۳۲ نات دریایی (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) در فرس‌های متفاوت، با ۶۰۰ تن وزن بوده و دارای چهار موتور است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: برد موشک‌های سطح به سطح این شناور‌ها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و برد سامانه پدافند هوایی نصب‌ شده بر روی آن‌ها بیش از ۹۰ کیلومتر است.


سردار تنگسیری با اشاره به اینکه شناور‌ها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا را دارند، افزود: این شناور‌ها قابلیت حمل سه شناور موشک‌انداز و بالگرد را نیز دارند.
وی با بیان اینکه این شناور‌ها می‌توانند همپایی با شناور‌های نفتکش و تجاری داشته باشند، گفت: این دو شناور با ظاهری متفاوت و خطوط پرشمار زاویه‌دار شناساگریز هستند، به گونه‌ای که در رادار دشمن سطح مقطع آن بسیار کوچکتر از واقعیت نشان داده می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: استفاده عمده از آلومینیوم و آلیاژ‌های غیرفولادی در بدنه ناو، مجهز بودن به سیلو‌های عمودپرتاب موشک‌های پدافندی نواب و کروز ضد کشتی صیاد، مجهز به پرتابگر راکت‌های فریبنده چف و فلر جوشن برای منحرف کردن موشک‌های دشمن با ۲۴ خشاب و قابلیت حمل یک بالگرد رزمی مسلح تا اتمام ماموریت از دیگر ویژگی‌های این شناور‌هاست.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: