کد خبر: ۳۱۷۴۸
تعداد بازدید: ۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

مبارزه با توتیای دریایی در جزایر خارگ و خارگو آغاز می‌شود

رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر گفت: مبارزه با توتیای دریایی که تهدیدی جدی برای از بین رفتن مرجان‌ها در جزایر خارگ و خارگ است بزودی آغاز می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، محمد امین طلاب رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه جزایر خارگ و خارگو دارای نادرترین مرجان‌های دریایی است اظهار داشت: نادرترین زیست بوم‌های مرجانی دنیا  در جزایر خارگ و خارگو و محیط‌های پیرامونی مستقر است.
وی با بیان اینکه مرجان‌های دریایی در اعماق خلیج فارس  به وجود آمده‌اند تصریح کرد: زیست بوم‌های آبزیان در خلیج فارس محدوده جزیره خارگ و خارگو با افزایش جمعیت توتیاها در چند سال اخیر آرامش مرجان‌ها و محیط زیست دریایی را به تکاپو انداخته است.
رئیس  اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین عوامل افزایش توتیای دریایی صید بی رویه است گفت: این مهم سبب شده ماهیانی که از توتیا تغذیه می‌کنند صید شوند و با از بین رفتن آنها جمعیت توتیا افزایش یافته است.
طلاب با بیان اینکه توتیا در حالت عادی از جلبک‌ها و بی‌مهرگان تغذیه می‌کند تاکید کرد: با افزایش جمعیت توتیای دریایی به مرجان‌ها که حالت نوزادگاهی برای آبزیان دارند، حمله و از آنها تغذیه می‌کنند.
وی، بزرگترین کلونی مرجانی خلیج فارس را مناطق مرجانی خارگ و خارگو دانست و گفت: هر سال به منظور بررسی وضع سلامت مرجان‌ها پایش‌هایی در این منطقه صورت می‌گیرد.
رئیس  اداره محیط زیست دریایی  استان بوشهر از اجرای طرح تحقیقاتی برای مبارزه با توتیای دریایی خبرداد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست طرحی تحقیقاتی برای مبارزه با توتیای دریایی در پژوهشکده دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز کرد و اکنون مرحله نمونه برداری آن پایان یافته است.
طلاب از اشاره به مبارزه با توتیای دریایی در جزایر خارگ و خارگو تصریح کرد: به زودی با اعلام نتیجه نمونه برداری مبارزه با توتیاها آغاز می‌شود و در صورت پیشرفت سریع کارها،  حدود پنج سال طول می‌کشد تا زیست بوم تعادل خود را باز یابد.


ارسال نظر