کد خبر: ۳۱۷۵۴
تعداد بازدید: ۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

ایران از افق دریا، ظرفیت های دریایی ما

کتاب "ایران از افق دریا، ظرفیت های دریایی ما" نوشته محمد احمدی بافنده می باشد. این کتاب در سال 92 به چاپ رسیده و نویسنده از یافته های سال ها تجربه و روزها درگیر بودن در وادی گسترده و ناپیموده دریایی در این کتاب سختن گفته است.
به گزارش مارین نیوز، کتاب "ایران از افق دریا، ظرفیت های دریایی ما" نوشته محمد احمدی بافنده می باشد. این کتاب در سال 92 به چاپ رسیده و نویسنده از یافته های سال ها تجربه و روزها درگیر بودن در وادی گسترده و ناپیموده دریایی در این کتاب سختن گفته است. 

پیشگفتار کتاب را میخوانیم : 

پیشگفتار
این متن بدون ترجمه از کتاب های خارجی و با نظم بخشی به تجربه های شخصی ام، سامان یافته و پیش چشم شما قرار گرفته است. یافته های سال ها و تجربه روزها درگیر بودن بنده در وادی گسترده و ناپیموده دریایی، در این کتاب جمع آمده است و خواننده ی درد آشنا به وضوح درمی یابد که توصیه ها و افق های مطرح شده در لابلای یافته های این کتاب، با دلسوزی عمیق و افسوسی سال خورده عجین است.
آخرین تصحیح آن را در شب اول هفته بزرگداشت دفاع مقدس، در سال 1392، از نظر می گذرانم و از این روی، آن را به روح پرفتوح امام خمینی (قدس سره) پیشکش میکنم و نیز به مقام معظم رهبری که ابر مرد تاریخ و بنیان گذار رهبری دریایی کشور در عصر حاضر است. نیز به همه رزمندگان آبی خاکی نیروهای دریایی سپاه و ارتش و تک تک تلاشگران عرصه دریایی، در گستره وسیع این عرصه، تقدیمش میکنم. در خصوص مقام معظم رهبری باید بیفزایم که در دوره جدید و به ویژه با پایان جنگ تحمیلی، هیچ یک از مدیران و مسئولان را همتای ایشان در درک ضرورت و شناخت کامل از ارزشهای قدرت دریایی نیافتم. ان شاالله به برکت تدبیر ایشان، دوران اقتدار دریایی کشور محقق شود. بدیهی است کاستی های پر شماری درکتاب هست که امیدوارم برای بهسازی گفته ها و مرتب سازی یافته ها، بنده حقیر را یاری فرمایید.

فصل اول: دیرینه دریانوردی
فصل دوم: دریا راهی به سوی اقتدار
فصل سوم: بنادر
فصل چهارم: ظرفیت های دریایی ایران
فصل پنجم: حمل و نقل دریایی، شاه راه توسعه پایدار

ارسال نظر