رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با بیان اینکه تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است، اما همانطور که گفتم ورودی هایی داشته است، گفت: اصلاحاتی در طرح توسعه و حمایت از صنایع دریایی در حال ایجاد است که موانع و ضعف هایی که در قانون قبلی رفع نشده است را اصلاح کرده و قوانین به واقعیت نزدیک کنیم.
به گزارش مارین نیوز، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی درباره نحوه حمایت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی از صندوق صنایع دریایی اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دریایی یا منابع بانکی در این حوزه، منابعی هستند که باید هدفمند دراختیار هدفی قرار گیرند، صندوق توسعه صنایع دریایی هم 10 سال پیش در جهت حمایت از صنایع دریایی ابلاغ و آئین نامه آن شکل گرفت.
سیامک سیدمرندی تأکید کرد: ایجاد این آیین نامه تکالیف دیگری بر دوش بازیگران صنعت گذاشته بود که باید به درستی انجام دهند؛ اول باید منابع صندوق تأمین شود که محدودیتهایی داشت.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: تنها ورودی این صندوق 2 سال قبل بود که با تلاش وزیر فعلی صنعت که قبلاً رئیس کمیسیون صنایع بود، انجام شد.
سیدمرندی ادامه داد: اما قوانین دیگری آمد که در افزایش منابع این صندوق با تأخیر مواجه شدیم، در راستای آنکه بهره وری این صندوق افزایش یابد توافق شد که اگر حداقل منابعی هم وجود دارد یا به صندوق وارد می شود با مدیریت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی متمرکز شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اضافه کرد: تأکید کردیم که منابع این صندوق حتی اگر در حداقل هم باشد، هزینه کرد آن باید در مسیر تحقق بخش اقتصاد مقاومتی باشد و هیچ طرحی خارج از برنامه اقتصادی مصوب و تأیید نمی کنیم مگر اینکه منابع طرح اقتصاد مقاومتی تأیید و تکمیل شده باشد و بعد در مازاد آن، منابع را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است، اما همانطور که گفتم ورودی هایی داشته است.
سیدمرندی بیان کرد: اصلاحاتی در طرح توسعه و حمایت از صنایع دریایی در حال ایجاد است که موانع و ضعف هایی که در قانون قبلی رفع نشده است را اصلاح کرده و قوانین به واقعیت نزدیک کنیم تا صندوق هم رسالت خود را به درستی انجام دهد.
حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی درباره تعامل دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریا، بنادر و قوانین دریایی، جایگاه خود را دارد و به درستی کار میکند، تعامل سازمان بنادر با شورای عالی صنایع دریایی مناسب است، سازمان بنادر یکی از ارکان شورای عالی صنایع دریایی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: در این شورای عالی صنایع دریایی 6 وزیر و 2 معاون وزیر عضو هستند و تقریباً یک هیأت دولت از وزرا و اعضای این شورا هستند.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده سازمان جهانی دریانوردی، اعمال قوانین و حاکمیت میکند، با دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تعامل تنگاتنگ دارند و حمایت کامل میکنند و وزیر راه و شهرسازی هم از این دبیرخانه حمایت ویژه ای کرده است.
تعمیر 100 درصد شناورهای سازمان بنادر در داخل
سیدمرندی اضافه کرد: 100 درصد تعمیرات شناورهای مربوط به سازمان بنادر در داخل انجام می شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همچنین ساخت 61 فروند شناور به صورت ترک تشریفات و جدا از مناقصه هم به سازندگان داخلی سفارش داده اند که کار در حال انجام است.