کد خبر: ۳۶۷۵۲
تعداد بازدید: ۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

انجام موفقیت‌ آمیز عملیات مهار و تعمیر خط لوله ابوذر در عمق 50 متری دریا

محل نشت یک نقطه از خط لوله دریایی 24 اینچ میدان ابوذر که در عمق 160 تا 170 پایی (49 تا 51 متری) دریا قرار داشت بدون قطع یا کاهش تولید و ایجاد آلودگی توسط متخصصان نفت فلات قاره منطقه خارگ مهار و تعمیر شد.
به گزارش مارین نیوز، رییس تعمیرات زیر آب منطقه در این زمینه گفت: تیم غواصی تعمیرات زیر آب منطقه خارگ به محض اطلاع و دریافت گزارش، با شناسایی و علامت‌ گذاری محل نشت بلافاصله با پیشنهاد کارشناسان تعمیرات زیرآب و رهنمودهای رییس منطقه نسبت به افزایش فاز آبی خط 24 اینچ با توجه به ساعت محل نشت و کاهش تفکیک آب همراه نفت از سکو توسط همکاران بهره ‌برداری سکوی ابوذر اقدام نموده و در چند روز عملیات بدون هیچگونه آلودگی نفتی و تنها خروج آب با فشار بالا از محل نشت، عملیات برداشتن پوشش سیمانی و پاکسازی‌ های لازمه با به‌کارگیری ابزار هیدرولیکی و تجربه غواصان و سرپرستان تعمیرات زیر آب انجام شد. 


اردشیر ضابطی افزود: با توجه به حجم و فشار آب بسیار زیاد، همچنین در اختیار نداشتن نشت ‌بند استاندارد و کارخانه ‌ای، مشکلات زیادی عملا برای اجرا، مهار و تعمیر این نقطه ایجاد شده بود که در نهایت در روز جمعه سوم آبان به پایان رسید. به گفته آقای ضابطی، از سال گذشته تاکنون به دلیل شرایط خاص قرارگیری محل نشت و امکان اجرای فاز آبی؛ این  دومین مورد تعمیر خط لوله به صورت در حال تولید و Online بوده که بدون هیچگونه آلودگی نفتی انجام شده است.
گفتنی است، اجرای موفقیت ‌آمیز این عملیات با هدایت، راهبری و تصمیم‌ سازی روسای تعمیرات زیرآب، تخصص، تجربه و مهارت سرپرستان ارشد عملیات دریا و مهارت و تلاش غواصان جان برکف تیم غواصی و تعمیرات زیرآب خارگ و بهرگان انجام شده است.







نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمزه صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
باسلام.هرساله در حدود بیست و پنج الی سی خط لوله توسط تیم تعمیرات زیر آب خارگ (غواصی)انجام میشه و بنده به عنوان کوچکترین عضو این تیم قسم میخورم که این کار بیشتر به معجزه شبیه است تا یک کار تعمیراتی.بدون وسایل بروز و مدرن و استاندارد،همه ی ابزار ها مستهلک و فرسوده شده و تنها همت و غیرت بچه ها هست که نتیجه میشه این چهارتا عکس.کاش از واقعیت های این شغل گفته بشه نه از حقیقت ها.
تک تک نفرات جون و جوونیشون و کف دست گرفتن و دارن با صد درصد توان تلاش میکنن که چرخ اقتصاد و اقتدار این مملکت توقف نکنه و متاسفانه و صد افسوس که به نام دیگری تموم میشه و هیچوقت این تلاشها دیده نمیشه.
عشق دردانه ست و من غواص و دریا میکده
سر فرو بردم در اینجا تا کجا سر برنهم
ارسال نظر