کد خبر: ۳۶۷۲۱
تعداد بازدید: ۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

انتقال و نصب همزمان دو سکوی فازهای ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی در خلیج فارس

قائم‌ مقام طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از عملیات انتقال همزمان دو سکوی گازی اصلی و اقماری این طرح به موقعیت میدان پارس جنوبی در هفته آینده خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، قائم‌ مقام طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به عملیات بارگیری سکوی اقماری 24B در پایان هفته گذشته اشاره کرد و گفت: قرار است این سکو به همراه سکوی اصلی فاز 23 در عملیاتی مشترک، یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر را به مقصد میدان گازی پارس جنوبی ترک کنند.
علی اصغر صادقی با بیان اینکه سکوی فاز 23 پارس جنوبی ماه گذشته بر روی شناور حمل کننده بارگیری شده بود، اظهار کرد: مطابق برنامه تعیین شده، این سکو همزمان با سکوی اقماری 24B پس از انتقال به موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری هرکدام از این دو سکو با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب گاز، فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به ظرفیت تولید اسمی و نهایی روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز از بخش فراساحل می رسد.
صادقی افزود: این دو سکو مربوط به مرحله دوم بخش فراساحل طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بوده و تولیدات گازی آن ها پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری، در مجموع شامل 28 میلیون متر مکعب گاز ترش (برابر با یک میلیارد فوت مکعب)، معادل نیمی از  ظرفیت تولید اسمی هدف گذاری شده در این طرح است.
براساس اعلام روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مرحله نخست بخش فراساحل فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی شامل دو سکوی 22 و 24A با ظرفیت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز ترش، و پالایشگاه خشکی این طرح سال گذشته به بهره‌ برداری رسیده بود.





ارسال نظر