کد خبر: ۳۷۰۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

طرح توسعه بندر شهید رجایی مگا پروژه بندری با پیچیدگی های خاص فنی و عمرانی

پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی بعنوان یك مگا پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار بشمار می آید كه چه به لحاظ تجهیزات فنی و چه روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی های خاص و ویژگی های منحصر بفردی است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی را یکی از  پروژه های عظیم بندرسازی در ایران دانست و گفت: این پروژه چه به لحاظ تجهیزات فنی و چه روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی های خاص و ویژگی های منحصر بفردی است.


اله مراد عفیفی پور با اشاره به اهداف تبین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، اظهار داشت: احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا تراز تقریبی منفی 17.5 متر و  به حجم تقریبی چهار میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول ۱۱۰۰ متر از جمله برنامه ریزی است كه برای این پروژه ترسیم شده است. 
وی همچنین، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از 6.3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و 400 TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT  را از دیگر چشم اندازهای هایی برشمرد كه با تكمیل فاز سوم بندر شهید رجایی درجهت ارتقا جایگاه کانتینری این بندر  محقق می گردد.
این مقام مسئول با بیان اینكه پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی بعنوان یك مگا پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار بشمار می آید كه پیشرفت روز افزون آن را شاهد هستیم، خاطر نشان كرد: بومی سازی دانش بندری با اتكا بر تخصص مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی كه مصمم به اجرای دقیق تعهدات خود هستند مبین تحكیم دانش افزایی و مهمترین مقوله در جهت اثباب ناكارآمدی تحریم هاست كه این مهم باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد. 





ارسال نظر