کد خبر: ۳۷۲۹۶
تعداد بازدید: ۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

موضوع شناسی کنوانسیون های سازمان بین المللی دریانوردی در پرتو کنواسیون حقوق دریاها 1982

کتاب "موضوع شناسی کنوانسیون های سازمان بین المللی دریانوردی در پرتو کنواسیون حقوق دریاها 1982" نوشته دکتر حمیدرضا اکبر پور و دکتر احسان کامرانی با موضوع حقوق بین الملل و حقوق فضایی، هوایی و دریایی توسط انتشارات امجد منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، کتاب "موضوع شناسی کنوانسیون های سازمان بین المللی دریانوردی در پرتو کنواسیون حقوق دریاها 1982" نوشته دکتر حمیدرضا اکبر پور و دکتر احسان کامرانی که توسط انتشارات امجد در 164 صفحه و 300 نسخه، سال 1399 در قطع وزیری به چاپ رسیده است به شما معرفی می گردد. 
در این پژوهش، در وهله اول به تقسیم بندی کنوانسیون‌ های صادره از آیمو در پرتو کنوانسیون حقوق دریاها پرداخته شده است. بر همین اساس کنوانسیون ‌های صادره از آیمو را می ‌توان در چهار بخش ایمنی دریایی، امنیت دریایی، محیط زیست دریایی و مسئولیت ناشی از آلودگی دریایی گنجاند. هر کدام از این چهار بخش دارای منشا و قابل ارجاع به کنوانسیون حقوق دریاها است که مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است. در پایان هر کدام از چهار بخش، کنوانسیون ‌های مرتبط به آن بخش به همراه توضیحات ضروری درباره آنان ذکر شده است.


این تقسیم ‌بندی و تبیین حلقه ارتباطی کنوانسیون‌ های آیمو با کنوانسیون حقوق دریاها که نقش کنوانسیون مادر را ایفا می‌ کند به درک بهتر سلسله مراتب قوانین و مقررات دریانوردی کمک شایانی می ‌کند.
به طورکلی خلاصه عناوین کتاب به شرح زير می باشد:
1- حقوق دریاها
2- کنوانسیون سازمان ملل متحد برای حقوق دریاها مصوب 1982 میلادی
3- سازمان بین المللی دریانوردی
4- ارجاع به ایمو در کنوانسیون حقوق دریاها
5- جلوگیری از آلودگی دریایی در کنوانسیون حقوق دریاها
6- مسوولیت ناشی از آلودگی دریایی در کنوانسیون حقوق دریاها
7- ایمنی دریایی در کنوانسیون حقوق دریاها
8- طبقه بندی معاهدات ایمو
9- امنیت دریایی در کنوانسیون حقوق دریاها
10- عملکرد ایمو در زمینه امنیت دریایی

لازم به ذکر است، این کتاب برای علاقه مندان در سایت انتشارات حقوقی مجد www.majdpub.ir قابل دسترس است.




ارسال نظر