کد خبر: ۳۸۹۶۷
تعداد بازدید: ۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل صحنه‌ای تکراری از ناکارآمدی های مدیریتی

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل در حالی به دلیل تصمیم دقیقه نودی کمیته اضطرار آلودگی هوا از سوی وزارت راه و شهرسازی به تعویق افتاد که گزارش‌ها نشان می‌دهد بخش خصوصی بدون توجه به این اعلامیه در محل نمایشگاه حاضر شدند؛ این ناهماهنگی آشکار، بار دیگر ضعف مدیریتی و نبود برنامه‌ریزی در وزارت راه را نمایان کرد.

در حالی که وزارت راه و شهرسازی رسماً اعلام کرده بود هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته به دلیل مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا به تعویق افتاده است، اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بخش خصوصی بدون توجه به اطلاعیه‌ها در غرفه‌های از پیش آماده‌شده خود حاضر شده‌اند. این اتفاق بار دیگر از ناهماهنگی و سردرگمی مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی پرده برداشت.

علیرغم اطلاعیه رسمی وزارتخانه، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نمایشگاه عملاً برقرار بوده و غرفه‌داران بخش خصوصی به دلیل آماده‌سازی قبلی غرفه‌های خود در محل نمایشگاه حاضر شده‌اند. چنین اقدامی بار دیگر از نبود مدیریت واحد و هماهنگی در بدنه برگزارکنندگان نمایشگاه حکایت دارد. این در حالی است که مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا به صراحت هرگونه برگزاری نمایشگاه را ممنوع اعلام کرده بود.

نکته عجیب‌تر آنکه نشست خبری این نمایشگاه نیز روز گذشته، با حضور برخی از مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گویی هیچ تصمیمی برای تعویق وجود نداشته است. مشخص نیست چرا وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌های خود موضعی اتخاذ می‌کند که در عمل به آن پایبند نیست و چرا این ناهماهنگی‌های مدیریتی باید بار سنگین هزینه و سرگردانی را بر دوش بخش خصوصی و برگزارکنندگان بگذارد.

بسیاری از غرفه‌داران از هزینه‌های گزافی که برای آماده‌سازی غرفه‌ها و شرکت در این نمایشگاه متحمل شده‌اند، گلایه دارند. این هزینه‌ها در حالی به آن‌ها تحمیل شده که به دلیل اعلام ناگهانی تعویق، امکان برنامه‌ریزی برای آن‌ها فراهم نبوده و حالا در تناقض تصمیمات وزارتخانه سرگردان شده‌اند.

این اتفاق نمونه‌ای آشکار از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری است که می‌تواند به اعتبار برگزاری رویدادهای ملی نیز آسیب برساند. وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی این نمایشگاه باید پاسخگوی این سردرگمی و ناهماهنگی باشد و مشخص کند چرا چنین تصمیمات پراکنده‌ای به قیمت اتلاف وقت و منابع بخش خصوصی تمام می‌شود.

 

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل که قرار بود نمادی از پیشرفت و توانمندی این حوزه باشد، به دلیل تصمیمات دیرهنگام و ناهماهنگی میان نهادهای مسئول، خود به صحنه‌ای از ناکارآمدی مدیریتی تبدیل شده است. چنین رویدادهایی نه‌تنها موجب بهبود وضعیت حمل‌ونقل نمی‌شوند، بلکه به‌دلیل بی‌برنامگی، هزینه‌های اقتصادی و اعتباری سنگینی به فعالان این حوزه تحمیل می‌کنند.

ارسال نظر