کد خبر: ۹۳۰۲
تعداد بازدید: ۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

بهره‌برداری از 5 شناور مسافری ساخت داخل

با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار هرمزگان، از 5 فروند شناور مسافری مدرن و استاندارد در بندر مسافری شهید حقانی بهره‌برداری شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای کمیسیون عمرانی مجلس، 5 فروند شناور مدرن و استاندارد در بندر شهید حقانی به بهره‌برداری رسید.

این شناورها از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی که در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا شده؛ تهیه و وارد ناوگان حمل و نقل مسافرت‌های دریایی شده است.

تمام این شناورها در داخل کشور ساخته شده که 4 فروند از آنها در شرکت مدکندآلوی قشم و دیگری در کشتی‌سازی فراساحل ساخته شده است.

این شناورها در راستای طرح جایگزینی شناورهای غیراستاندارد با شناورهای مدرن و استاندارد ساخته شده که با ورود آنها، تعدادی از شناورهای فرسوده و غیراستاندارد از ناوگان مسافرت‌های دریایی خارج می‌شود.

در حاشیه این مراسم، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از عزم جدی این سازمان در جهت تقویت و ارتقای مسافرت‌های دریایی در كشور خبر داد.

مهندس سیدعطاءالله صدر گفت: بر این اساس هم‌اکنون فاز اول طرح توسعه بندر مسافری شهیدحقانی به بهره‌برداری رسید و فاز 2 این بندر و همچنین طرح توسعه بندر مسافری شهید ذاکری قشم نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، عملیات مسافری در بنادر مسافری کشور با رشد قابل توجهی روبرو بوده است. به نحوی که در تعطیلات نوروزی 5 میلیون و 200 هزار نفر از طریق حمل و نقل دریایی جابه‌جا شده‌اند.

بنابراین گزارش، معاون وزیر راه و ترابری از بخش‌های مختلف بندر مسافری شهید حقانی بازدید کرد. همچنین وی با حضور در تعدادی از شناورهای مسافربری تندرو، با مسافران و خدمه این شناورها گفتگو کرد.

گفتنی است، استان هرمزگان 97 درصد جابجایی مسافرت‌های دریایی كشور را در اختیار دارد.

بازدید از يك مجموعه ساخت شناور
همچنين در جريان اين سفر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از شرکت شناورسازی مدکندآلوی قشم بازدید کرد. در این بازدید، اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تنی چند از مسؤولان حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اين بازديد، از توجه جدی این سازمان به استانداردسازی شناورهای مسافری اشاره کرد و گفت: براین اساس به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان نزد بانکها، تسهیلاتی اعطا می‌شود تا بر اساس آن ناوگان حمل و نقل مسافری نوسازی شود.

وی گفت: در حال حاضر تکنولوژی ساخت شناورهای مسافری در کشور وجود دارد که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان شده است.

همچنین دراین دیدار، مدیرعامل شرکت مدکندآلوی قشم اعلام كرد كه این شرکت تاکنون به قرارداد خود مبنی بر ساخت 10 فروند شناور مدرن عمل کرده است که هم‌اکنون این شناورها در مسیر دریایی بدرعباس-قشم در حال جابجایی مسافر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه «این شرکت سالانه از خروج میلیاردها تومان ارز جلوگیری می‌کند»، تصریح کرد: در حال حاضر در بعضی از قسمت ها از متخصصین ترکیه‌ای استفاده می‌کنیم؛ اما در بخش‌های مهمی از متخصصان داخلی استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر