تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۰۲
تعداد بازدید: ۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج به دلیل وزش باد بر روی دریا در سواحل دریای عمان در جنوب استان در شبانه روز گذشته به 2 متر و 92 سانتی متر رسید.
به گزارش مارین نیوز، رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد به شناورهای صیادی و لنج های کوچک توصیه کرد با توجه به وزش باد بر روی دریا و مواج شدن دریای عمان تا پایان هفته از رفتن به دریا خودداری کنند. 
وی گفت: همچنین وزش باد همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته حداکثر سرعت وزش باد در منطقه به 65 کیلومتر بر ساعت رسید که این پدیده سبب کاهش دید افقی تا پنج هزار متر و کیفیت هوا شد.
بادهای موسمی 120 روزه همزاد با منطقه سیستان است و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند. 
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد. 
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشنا هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرمای هوا همچنان تا پایان هفته در استان تداوم دارد به طوری که دلگان در در شبانه روز گذشته با 49 درجه سکان دار گرمترین شهر کشور بود.
آزادمنش خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 21 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دمای با 49 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.

منبع : ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: