کد خبر: ۳۲۵۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
با نزدیک شدن به دومین دوره از برگزاری جشنواره "ملی دریا مسیر پیشرفت" طرح ها و دست‌آوردهای فناورانه دریایی در 3 بخش شرکت‌های دانش‌بنیان ، سازمان‌ها و ارگانها دریایی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی بررسی خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، بخش مهمی از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی توسعه فناوری‌های کلیدی دریایی است، این آیین‌نامه در جهت انتخاب طرح ها و دستاوردهای فناورانه برتر در حوزه صنایع دانش بنیان دریایی تدوین شده است. در این راستا شناسایی طرح‌ و دستاوردهای مناسب امری مهم است. بر طبق این آیین نامه، طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در حوزه های مختلف صنایع دریایی دریافت و در نهایت در سه بخش شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، سازمان‌ها و ارگانهای دریایی همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی بررسی خواهند شد. 
 
روال اجرایی ارزیابی طرح‏ها و دستاوردها
بهنام رضایی دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد دانش بنیان دریایی با اشاره به روال اجرایی ارزیابی طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی گفت: برای ارزیابی و داوری در طرح‌های فناورانه ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کمیته ای در جشنواره تشکیل شده و روند ارزیابی و داوری پیگیری خواهد شد.طرح‌های دریایی توسط کمیته پذیرش اولیه شده و برای ارزیابی تصمیم گیری خواهد شد. 
رضایی با بیان اینکه طرح می‌بایست در جهت توسعه فناوری های دریایی بوده و یا منجر به توسعه فناوری شود بیان کرد: ضمن آنکه طرح باید در اقتصاد و چشم انداز آتی قابل استفاده باشد می‌بایست با مدارک و مستناد کامل توجیه اقتصادی داشته باشد. 
دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی با تاکید بر اینکه بازار محصولات ارائه شده می‌بایست مشخص شده باشد بیان کرد: از سوی دیگر ملاک‌های ارزیابی محصولات و دستاوردهای دریایی اراده شده بر پایه دیدگاه فناورانه و  برطرف کردن نیازات دریایی کشور است که در نهایت  در 3 حوزه  به صورت مجزا داوری و ارزیابی خواهند شد و در هریک از بخش های فوق، سه طرح  و سه محصول برتر پس از داوری انتخاب خواهد شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان میتوانند به منظور دریافت آیین نامه به لینک زیر مراجعه فرمایند. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گل آقا
|
United States
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
نمی دانم یهویی من نسبت به این کلمه حمایت حساسیت پیدا کرده ام دلیل و تقضیرش همش گردن این ماشین حساب کوفتی است که توی این کسادی بازار بیکار مانده و در نتیجه آدم مور مورش می شه و باهاش یه حسابهایی را انجام میده آخر حساب تمام بدنش کهیر می زنه از حساسیت . نمونه :
چند سال است که در راستا حمایت از ناوگان داخلی از وارد کننده 10 درصد از کل کرایه حمل را بعنوان جریمه جهت صدور مجوز ترخیص توسط سازمان پایانه و راهداری اخذ می نمایند البته نه بر اساس نرخ متعارف وجاری بازار بر اساس نرخی که خود سازمان تعیین کرده . به این شکل که چنانچه نرخ مندرج در پروفورم پایین تر از نرخ مصوب سازمان پایانه باشه نرخ مصوب ملاک قرار میگیرد ولی اگر نرخ مندرج در پروفورم بالاتر باشه میشود اقرار به درستی ! و آن مبنا قرار میگیرد حالا یک حساب سر انگشتی مقدار کالای وارداتی توسط ناوگان خارجی به ایران را در این مدت حساب کنید در تمام بنادر آمار آن موجود است چه نام کشتی و چه مقدار کالا . چقدر شد ؟ و برای چه مدتی .؟ والله ما آدمهای بی انصافی نیستیم بنام حمایت از ناوگان ایرانی گرفته شده ؟ باشد ملالی نیست از همه این سالهای گرفته شده فقط دو سالش را با کسر کار مزد به آنهایی بدهید که تحت عنوان حمایت از آنها این وجوه را گرفته اید . که نشود بگوییم بنام موسی به شکم عیسی . حالا مارین جان باز حرف حمایت شد این کهیر تمام بدنم را گرفت . حساسیت است دیگر کاریش نمی شود کرد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: