کد خبر: ۳۲۵۴۴
تعداد بازدید: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به شصت و یکمین سالگرد شرکت ملی نفتکش (26 شهریور 1395) اعلام داشت : آنچه شرکت به عنوان سرمایه اصلی دارد، نیروی انسانی است و بیش از 3000 نفر نیروی انسانی متخصص، بار فنی و تخصصی شرکت را بعهده دارند.
به گزارش مارین نیوز، در دوران ملی شدن صنعت نفت شركت های نفتی غربی، ایران را تحریم نمودند و كشورمان را در انزوا و بن بست اقتصادی قرار دادند. در پی این رویداد ضرورت تشكیل ناوگان نفتكش ملی بیش از پیش نمایان گشت. جوانه های این فكر در سال 1334 ریشه دوانید و سرانجام در بهمن ماه 1337 با به آب اندازی یك نفتكش 35 هزارتنی اولین ناوگان نفتی ایران رسماً كار خود را آغاز كرد. پس از آن با گسترش فعالیت های دریایی خود نقش با اهمیتی در اقتصاد كشور ایفا نمود، اما اوج فعالیت های این ناوگان از سال 1358 آغاز گردید. شروع جنگ تحمیلی و افزایش نیازهای روز افزون دوران جنگ، عملیات ناوگان نفتی ایران را وارد مرحله جدیدی نمود. در این زمان نقل و انتقال نفت، تولدی دیگر یافت و به اوج شكوفایی خود رسید. در این دوران شركت ملی نفتكش ایران علاوه بر مرزهای دریایی جهانی، مرزهای ایثار، شهامت و فداكاری را درنوردید و به عنوان یكی از مهمترین و با تجربه ترین ناوگان های دریایی مطرح گردید. این ناوگان در دوران تحریم تلاش کرد تا سایه آن بر سر صادرات و حمل طلای سیاه ایران سنگین نشود.  
دکتر سید محمدرضا شمس دولت آبادی مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در جلسه ستاد اجرایی هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با تاکید به اینکه شرکت ملی نفتکش ایران با ظرفیت 15 میلیون و 500 هزار تن در حال حاضر بزرگترین ناوگان نفتی جهان است گفت : این شرکت درصدر شرکت های نفتکش جهان به لحاظ ظرفیت قرار دارد و علیرغم تحریم هایی که ظرف چند سال گذشته اعمال شده بود شرکت موفق شده در بازارهای جدید مثل حمل گاز LPG نیز وارد شود. 
رییس روابط عمومی شرکت ملی نفتکش با اشاره به شصت و یکمین سالگرد شرکت ملی نفتکش (26 شهریور 1395) اعلام داشت : آنچه شرکت به عنوان سرمایه اصلی دارد، نیروی انسانی است و بیش از 3000 نفر نیروی انسانی متخصص، بار فنی و تخصصی شرکت را بعهده دارند. 
مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفتکش با اشاره به حضور این شرکت در بازارهای بین المللی قبل از تحریم ها بیان داشت : در حال حاضر تعدادی از نفتکش های شرکت در حال اجاره هستند و بعد از تحریم ها با کسب بیمه بین االمللی، استانداردها و رده بندی های بین المللی مجددا وارد بازارهای بین المللی شده اما این افتخار را دارد که چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان تحریم ها به عنوان یگانه شرکتی بوده که کار صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران را بعهده داشته است. هرچند در زمان تحریم ها یک به یک نفتکش ها را تحریم کردند، اما با تکیه بر نیروی متخصص و ماهر، شرکت موفق شد یک روز هم در صادرات وقفه بوجود نیاورد و در حقیقت بازوی صادرات نفت کشور بوده است. 
شمس دولت آبادی تاکید به اینکه شرکت ملی نفتکش در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشتاز است بیان داشت : این شرکت تکیه زیادی به استفاده از توان داخلی دارد و بر این اساس با تربیت و آموزش نیروی متخصص داخلی و جایگزینی آن با نیروی خارجی موفق شده در این راستا قدم بردارد. در سال گذشته شرکت 350 نفر از نیروی دریانورد آموزش دیده داخلی را جایگزین نیروی خارجی کرده است و این روند به طور کامل ادامه خواهد داشت. 
وی افزود : در زمینه های مختلف در بحث اقتصاد مقاومتی شرکت توفیقات بالایی داشته است و امروزه تقریبا می توان گفت تمام سوخت نفتکش ها را از داخل تهیه می شود. لوبریکنت ها، روغن ها، روان کننده ها، رنگ ها و ... از داخل تهیه می شود. همچنین استفاده حداکثری از قطعات یدکی داخلی و همکاری و ارتباط با بیش از 18 شرکت دانش بنیان در دستور کار جدی شرکت نفتکش وجود دارد تا از حداکثر توان داخلی استفاده بشود.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: