تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۲۲
تعداد بازدید: ۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
سمینار تخصصی فرصتهای توسعه گردشگری دریایی کشور در جریان هجدهمین همایش صنایع دریایی برگزار می گردد.
به گزارش مارین نیوز، در جهت بالا بردن سطح آگاهی و شناخت مردم از فضاها و امکانات مسافرت دريايي و عزم و حمايت دولت در رونق صنعت گردشگری کشور و اعطای تسهيلات به افراد جامعه برای استفاده از کشتیهای مسافرتی، هتل و امکانات تفريحی دريايی، کمیته گردشگری و شناورهای تندرو انجمن مهندسی دریایی ایران در نظر دارد سمیناری با حضور مسئولین و دستداندرکاران این صنعت در جریان برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی کیش برگزار نمایند. 
بر همین اساس امروز در جلسه کمیته گردشگری و شناورهای تندرو که جهت برنامه ریزی این سمینار تشکیل گردید، دکتر محمدسعید سیف رئیس این کمیته با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری در دنيا از رشد قابل توجهي برخوردار است به گونه‌ای كه علی‌رغم بحران اقتصادی، تعداد گرشگران دنيا رشد چشمگيری داشته است افزود : گردشگری دریایی و ساحلی، یکی از مهم ترین، جذاب ترین و سودآورترین حوزه های گردشگری در جهان است. 
وی در ادامه گفت : کشورمان در توریسم دریایی دارای مزیت مطلق است که باید با ارتقای فرهنگ دریایی در میان مردم و نیز حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال در این زمینه، توسعه و رونق بیشتری به وجود آید. 
سیف در خصوص این سمینار گفت : این اولین بار است که در بحث صنعت گردشگری می خواهیم حرکت رو به جلویی را شاهد باشیم و در همایش صنایع دریایی با برگزاری این سمینار به این موضوع پرداخته می شود. 
به گزارش مارین نیوز، پتانسیل گردشگری دریایی مناطق آزاد، ارائه توانمندیهای کشور در حوزه گردشگری دریایی، بررسی تجارب کشورهای خارجی در حوزه گردشگری و فرصتها و چالش های توسعه گردشگری دریایی از محورهای این سمینار می باشد.   

شایان ذکر است، هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان های دریایی کشور 27 الی 30 مهر ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می گردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: