تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۹۷
تعداد بازدید: ۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
با حضور اساتید، متخصصین و دانشجویان فعال در حوزه دریا، کارگاه نقشه راه فناوری های دریایی به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده و همچنین برنامه های آتی در جهت سازی نقشه راه، فردا 7 بهمن ماه در جریان دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور خرمشهر برگزار خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر گروه مطالعات برنامه ریزی و راهبردی ستاد صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به اهمیت اجرایی سازی نقشه راه فناوریهای دریایی بیان کرد : تهیه نقشه راه فناوری های دریایی کشور از پاییز 1393 با همکاری سازمان ها و ارگان های دریایی در دستور کار ستاد دریایی قرار گرفت. در این راستا و با توجه به چارچوب کلی فرآیند تدوین، نیازهای فناورانه سازمان ها در قالب فرم های نظرخواهی دریافت شد. و در نهایت با برگزاری جلسات خبرگی که با حضور متخصصین سازمانی، صنعتی و دانشگاهی برگزار شد، در اواخر سال 94 نسخه اولیه نقشه راه فناوری های دریایی که شامل 44 محور فناوری است، تهیه و تدوین شد. 
امیر حسین صفر قلی در ادامه افزود : از مرداد ماه سال 95 مقرر شد به منظور اجرایی سازی نقشه راه و همچنین برنامه ریزی و تصمیم گیری در جهت توسعه فناوری های اولویت دار، شناسنامه محورهای فناوری با همکاری اساتید دانشگاهی تهیه شود. 
دبیر گروه مطالعات برنامه ریزی و راهبردی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به موضوعات مورد بحث در تهیه و تنظیم شناسنامه محورهای فناوری گفت: معرفی فناوری، بررسی نیازهای فناورانه، بررسی قابلیت ها و محصولات فناورانه، ارزیابی وضع موجود فناوری و تحلیل ماتریس جذابیت و توانمندی همچنین راهبردها و راهکارهای پیشنهادی توسعه فناوری از جمله مهمترین موضوعات بررسی شده در شناسنامه محورهای فناوری است. 
وی گفت : در ادامه گزارش های تهیه شده به منظور رفع کاستی ها و جمع بندی شناسنامه محورهای فناوری، مورد نقد و بررسی متخصصین دریایی کشور قرار خواهد گرفت. بدین منظور جلسات کمیته های تخصصی برای هر محور با حضور نمایندگان سازمانی، صنعتی و دانشگاهی تشکیل خواهد شد.  

بر اساس این گزارش با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، کارگاه نقشه راه فناوری های دریایی به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده و همچنین برنامه های آتی در جهت اجرایی سازی نقشه راه،  در تاریخ 7 بهمن ماه، در جریان دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور- خرمشهر برگزار خواهد شد. به همین منظور از همه اساتید، متخصصین و دانشجویان جهت شرکت در کارگاه فوق دعوت بعمل می آید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: