کد خبر: ۳۴۰۰۰
تعداد بازدید: ۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
نماینده مردم بندر عباس در مجلس : 50 درصد میزان تولید پرورش ماهی در قفس، که طبق برنامه ششم توسعه می تواند ارزآوری و اشتغال پایدار برای کشور ایجاد کند، در استان هرمزگان عملیاتی شده و اگر دولت با برنامه ریزی اجرایی این روند را حمایت کند، به سادگی به سقف 70 در صد نیز در استان هرمز گان در پروش ماهی می رسیم.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم بندرعباس،حاجی آباد،قشم،خمیروابوموسی در مجلس شورای اسلامی درباره پرورش ماهی در قفس در کشور، گفت: 50 درصد میزان تولید پرورش ماهی در قفس، که طبق برنامه ششم توسعه می تواند ارزآوری و اشتغال پایدار برای کشور ایجاد کند، در استان هرمزگان عملیاتی شده و اگر دولت با برنامه ریزی اجرایی این روند را حمایت کند، به سادگی به سقف 70 در صد نیز در  استان هرمز گان در پروش ماهی می رسیم.
احمد مرادی تصریح کرد: یکی از مشکلات توسعه پرورش ماهی در قفس، نارضایتی صیادان سنتی  است زیرا در برخی مواقع تورهای پرورش ماهی در قفس مانع حمل و نقل لنج به سهولت می شود. 
مرادی افزود: اگر خواهان افزایش تولید ماهی در قفس طبق برنامه ششم در کشور هستیم نباید در مبادی حمل و نقلی صیادان سنتی مانع ایجاد کنیم زیرا زمانی که در مسیر حرکت های لنج های صیادی ،سبدهای پرورش ماهی در قفس بنا شود، مشخص است امکان گیر کردن تورهای صیادان سنتی به قفس های پرورش ماهی در قفس وجود دارد.
نماینده مردم بندر عباس در مجلس، افزود : هزینه بالای ایجاد قفس های پرورش ماهی یکی از دیگر از موانع افزایش میزان تولید ماهی در کشور به شمار می آید؛ بنابراین باید تدابیری اندیشده شود تا تولید کنندگان با اخذ وام های کم بهره ،علاوه بر افزایش تولید بتوانند با تنوع تولید بازارآبزیان دریایی بویژه در منطقه را  نیز کسب کنند.
وی با بیان اینکه توازن بازار گوشت و مرغ در دستان تورهای پروش ماهی در قفس است، گفت: جای خالی ماهی در سبد غذایی شهروندان موجب شد تا بازار گوشت در مسیر گرانی گام بردارد. 
وی  ادامه داد: با ایجاد  تنوع  تولید در  مصرف محصولات پروتیینی می توان به گرانی گوشت در بازار خاتمه داد، اما متاسفانه ماهی  هم اکنون جایگاه مناسبی در سفره غذایی شهروندان ندارد.
نماینده مردم بندر عباس در مجلس با بیان اینکه تولید ماهی در قفس 200 هزارتن در سال طبق برنامه ششم پیش بینی شده که امیدواریم این مهم عملیاتی شود،گفت: تاکنون 110 هزار تن ماهی با روش پرورش ماهی در قفس در استان هرمز گان  تولید شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس، یادآورشد: به اعضای ایجاد هر قفس ماهی می توان برای 5 الی 6 نفر اشتغال زایی ایجاد کرد اما گرانی هزینه ایجاد قفس های پرورش ماهی موجب شد، تولید کنندگان  نتواند با حضور چشمگیر در این عرصه حضور یابند./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: