تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۳۲
تعداد بازدید: ۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس شیلات دیر استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی طرح اسکله خورخان بردخون این شهرستان با صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت وزارت نفت از سرگرفته شد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس شیلات بندر دیر روز دوشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه اسکله خورخان بردخون افزود: کار ساخت این اسکله به طول 145 متر خرداد ماه سال 94 آغاز شد اما به دلیل صادر نشدن مجوز سازمان بنادر و دریا نوردی کار آن در دریا متوقف شده بود.
عقیل امینی اضافه کرد: هم اکنون بخشی از کار مخلوط ریزی این اسکله و مقدمات شمع کوبی آن فراهم شده است. 
امینی اظهار کرد: ساخت اسکله از نیازهای اساسی مردم بردخون شهرستان دیر است که به علت نبود اعتبار در سال‌های گذشته امکان اجرای آن فراهم نشده بود.
وی گفت: با پیگیری فرماندار، مدیر کل شیلات و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سرانجام ساخت این اسکله خرداد سال 94 آغاز و طبق برنامه پیمانکار باید در مدت سه سال به بهره برداری برسد.
رئیس شیلات بندر دیر یادآورشد: برای ساخت اسکله به مجوز سازمان بنادر و دریانوردی نیاز بود که به علت صادر نشدن این مجوز تا فروردین امسال کار ساخت آن در دریا متوقف شده بود که با صدور مجوز توسط سازمان بنادر و دریانوردی ساخت آن از سرگرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 400 صیاد در بردخون فعالیت می‌کنند، افزود: اکنون 93 قایق صیادی و تفریحی در این بخش فعالیت دارند، اما با ساخت اسکله خورخان 10 موتور لنج صیادی نیز می‌توانند در آن پهلو بگیرند.
رئیس شیلات بندردیر گفت: اعتبار مورد نیاز اسکله خورخان را شیلات و وزارت نفت تامین می‌کنند که وزارت نفت مشکلی برای اختصاص اعتبار ندارد و شیلات هم تلاش می‌‎کند مبلغ مورد نظر را بموقع اختصاص دهد.
وی درباره بهبود جاده دسترسی به اسکله خورخان بیان کرد: یکی از دغدغه اصلی صیادان بخش بردخون جاده دسترسی به خورخان است که ترمیم این جاده نیز بخشی از طرح ساخت اسکله به شمار می‌رود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: