کد خبر: ۳۴۰۴۷
تعداد بازدید: ۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران: پروژه های اقتصاد مقاومتی شیلات ایران شامل پرورش ماهی در قفس و توسعه آبزی پروری مورد حمایت و تاکید مهندس حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی است.
به گزارش مارین نیوز از سازمان شیلات ایران، دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی سراسری دومین نشست شورای مدیران شیلات سراسر کشور که امروز سه شنبه 96/4/13 در تهران محل سالن آمفی تئاتر سازمان شیلات ایران، با حضور مدیران کل شیلات سراسر کشور، رئیس موسسه تحقیقات کشور، مدیران مراکز تحقیقاتی شیلات سراسر کشور در حال برگزاری است چنین گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی شیلات ایران پرورش ماهی در قفس و توسعه آبزی پروری بسیار مورد حمایت و تاکید وزیر محترم جهادکشاورزی است که براساس برنامه ریزی ها باید درافق برنامه به 200 هزار تن ماهی از طریق آبزی پروری در دریا برسیم و اینک که آئین نامه پرورش ماهی در قفس توسط وزیر محترم جهادکشاورزی ابلاغ شده است باید شاهد تحولی اساسی در این مورد باشیم.
وی در ادامه افزود: همانطور که می دانید آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس از برنامه های اقتصاد مقاومتی است امسال هم تاکید شده است اولین قدم در این راه برای عزیزان آن استان هایی که انجام نداده اند برنامه توسعه شیلات را در استان در شورای برنامه ریزی و شورای اقتصاد مقاومتی مصوب کنند. این به عنوان یک اصل است بنده به عنوان رئیس سازمان اگر در یک استانی بروم اولین سوالم این است که برنامه توسعه استان شما چیست؟ که من بتوانم بعدا قضاوت کنم.
رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد : نکته دوم بالاخره مصرف آبزیان در کشور ما در مقایسه با متوسط جهانی پایین است در بعضی از استان ها از متوسط کشوری هم پایین تر است و باید این افزایش سرانه مصرف صورت پذیرد.روی ماهیان ریز ما خیلی جا برای کار داریم مخصوصا استان های شمالی و جنوبی ما ، واقعا این دغدغه باید پیگیری شود. خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد، آقای مهندس حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی آئین نامه پرورش ماهی در قفس را دیروز ابلاغ کردند و خیلی کارها را آسان کردند.
دکتر صالحی تصریح کرد : در این ابلاغیه آمده است سازمان شیلات ایران موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه شیوه نامه نظارت عالیه بر نحوه و فرآیند صدور مجوزهای تفویض شده خود به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را تدوین و ابلاغ کند. چیزی که ما تدوین می کنیم و به نظام مهندسی می گوییم باید اجرا شود. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت : بدیهی است نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و واحدهای استانی آن موظف اند در خصوص صدور پرورانه تاسیس و پروانه بهره برداری برای متقاضیان صرفا بر اساس شیوه نامه نظارت عالیه پرورش ماهی در قفس ابلاغیه از سوی سازمان شیلات عمل کنند. سال گذشته با تولید با یک میلیون و هفتاد تن محصولات آبزی که 45 درصد آن از طریق آبزی پروری بود متوسط سرانه مصرف ماهی به 10/6 کیلوگرم در کشور رسیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: