تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۹۵
تعداد بازدید: ۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
همایش بین المللی شیلات روسیه با حضور ایران، روسیه و 15 کشور دیگر امروز (پنجشنبه) در شهر سن پتربورگ روسیه آغاز می شود.
به گزارش مارین نیوز، هدف از نشست سن پتربورگ به عنوان نخستین همایش بین المللی شیلات روسیه، ایجاد فرصتی برای گفت وگوی هیات های دولتی کشورهای مختلف و محافل تجاری اعلام شده است.
خبرگزاری ایتارتاس در باره این همایش نوشت: روسیه میزبان نشست کارشناسان صنایع جهانی شیلات خواهد بود که در آن نمایندگان ایران، استرالیا، آمریکا، چین، ژاپن، نامیبیا، قزاقستان و شماری از کشورهای دیگر شرکت خواهند کرد. 
در چارچوب این همایش مقام ها و کارشناسان کشورهای شرکت کننده، مسائل اصلی توسعه صنعت شیلات بویژه تامین امنیت غذایی و حفظ تنوع زیست محیطی در اقیانوس ها را در شرایط رشد مصرف و رقابت مطرح و بررسی خواهند کرد.
همایش بین المللی سن پترزبورگ را آژانس فدرال ماهیگیری روسیه برگزار می کند و در چارچوب آن هم نمایشگاه سه روزه صنعت شیلاتی، گونه های ماهی، محصولات دریایی و فناوری های مرتبط با این بخش ها عرضه می شود.
ایران که از برترین های صنعت شیلات و ماهیگیری به ویژه در منطقه است، از حدود دو سال پیش همکاری با روسیه را برای صادرات به بازار این کشور آغاز کرده است.
ایران در این مدت صدها تن محصولات دریایی و ماهی به ویژه نوع قزل آلا به روسیه صادر کرد و بخشی از بازار ماهی آزاد شده در این کشور نیز به دلیل تحریم واردات ماهی از کشورهای غربی به این امر کمک کرد. 
حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات هم در باره ظرفیت ها و توانمندی ایران برای صادرات ماهی و محصولات دریایی به روسیه گفته است: با توجه به توان تولید انواع محصولات شیلاتی در داخل می‌توانیم حدود 70 هزار تن از جمله میگو، کنسرو ماهی تن، قزل آلای منجمد، کیلکا، ساردین و انواع کپور ماهیان را به روسیه صادر کنیم.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: