کد خبر: ۳۵۸۸۷
تعداد بازدید: ۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران گفت: در کنار جغرافیای ساحلی و بهره ‌گیری از مزیت بومی و سکونت در کنار دریا، مجهز کردن نخبگان استانهای ساحلی به علم و فناوری روز، رونق چشمگیری در صنایع دریا پایه ایجاد می ‌کند.
به گزارش مارین نیوز، رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با اشاره به نقش دریا در توسعه و پیشرفت همه‌ جانبه، اظهار داشت: دریا در همه ابعاد اقتصادی، انرژی و محیط ‌زیست، گردشگری، منابع عظیم زیستی، غذایی و حمل ‌و نقل بسیار مهم و تأثیرگذار است.
محسن جهانشاهی افزود: تمام موارد ذکر شده، از مؤلفه ‌های توسعه و تعالی جامعه هستند؛ بنابراین نقش دریا در توسعه ملی، منطقه ‌ای و بین ‌المللی بسیار حائز اهمیت است.
جهانشاهی اظهار داشت: در کنار جغرافیای ساحلی و بهره ‌گیری از مزیت بومی و سکونت در کنار دریا، مجهز کردن نخبگان استانهای ساحلی به علم و فناوری روز، رونق چشمگیری در صنایع دریا پایه ایجاد می ‌کند.
وی اضافه کرد: استفاده از دانش روز توسط سرآمدان بومی استان ‌های ساحلی، به همراه بهره‌ گیری و بروزرسانی مهارت ‌های سنتی ساکنان همجوار دریا که در سالیان‌ متمادی و بطور غریزی و نیاز روزانه به کسب ‌و کار ایجاد شده است، می ‌تواند رمز موفقیت باشد و علاوه بر تولید ثروت، نیازهای دیگر استان‌ های کشور را نیز تأمین کند.
جهانشاهی به برخی از اقدامات انجام ‌شده در بنیاد نخبگان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کارگروه تخصصی دریا در استان مازندران، برگزاری همایش ملی تخصصی دریای خزر، انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری مشترک با پژوهشکده‌ ها و مراکز تحقیقاتی حوزه دریا، حمایت از تشکیل هسته ‌های پژوهشی دانشجویان علوم دریایی در قالب جوایز تحصیلی دانشجویان مستعد، هماهنگی اعزام نیروهای متخصص به عنوان سرباز مستعد در مراکز تحقیقاتی دریایی استان، معرفی نخبگان و مستعدان ‌برتر علوم ‌دریایی به بانک‌ ها برای دریافت تسهیلات کم ‌بهره و همچنین تشکیل کارگروه تدوین اطلس دریایی استان مازندران از مهمترین اقدامات انجام ‌شده بنیاد نخبگان استان در حوزه دریا است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: