تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۲۰
تعداد بازدید: ۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ISO/IEC17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شد.
به گزارش مارین نیوز، در راستای استاندارد سازی و گسترش فعالیت های آزمایشگاه مرکزی بر اساس استانداردهای بین المللی و به دنبال اعلام آمادگی آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه (آزمایشگاه های زمین شناسی، شیمی و زیست - شناسی دریا) مبنی بر استقرار استاندارد مذکور پس از طی بررسی های لازم  سرانجام، آزمایشگاه های مرکزی پژوهشگاه موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه آزمون مطابق با الزامات استاندارد  ISO/IEC17025 از سازمان تایید صلاحیت ایران گردید.
استاندارد‎ ISO/IEC17025 ‎شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند به اثبات برسانند که یک سیستم کیفیت ‏را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر براساس استانداردهای ملی یا بین المللی ‌می باشند. بر این اساس، مراجع تأیید صلاحیت که صلاحیت ‏آزمایشگاه‌ های آزمون و کالیبراسیون را به رسمیت می‌ شناسند باید این استاندارد را به عنوان مبنای تأیید صلاحیت خود قرار دهند.

گفتنی است، تضمین کیفیت نتایج آزمون، برخورداری از پرسنل دارای صلاحیت فنی و آموزشی، متناسب بودن روش ها با ‏نیازمندی های مشتری و تسهیل در ارائه خدمات، برخورداری از اعتبار لازم در تبادل اطلاعات فنی و تجارب بین ‏آزمایشگاه های همکار و دارا بودن یک سیستم مدیریت، هماهنگی و انسجام آزمون مورد استفاده در آزمایشگاه از اهم دستاوردهای حاصل از اجرای این گواهینامه ‏به شمار می رود.‏


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: