تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۲۱
تعداد بازدید: ۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
با توجه به تصاویر دریافتی از رادار هواشناسی طی ساعات اخیر، به اطلاع می رساند که توده های ناپایدار از نوع همرفتی (محلی) نسبتاً قوی بر روی نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس تشکیل شده و هم اکنون در فاصله 50 کیلومتری از جزیره خارک قراردارد.
به گزارش مارین نیوز، پیرو اطلاعیه هواشناسی شماره 25 مورخ 1397/07/21 و با توجه به تصاویر دریافتی از رادار هواشناسی طی ساعات اخیر، به اطلاع می رساند که توده های ناپایدار از نوع همرفتی (محلی) نسبتاً قوی بر روی نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس تشکیل شده و هم اکنون در فاصله 50 کیلومتری از جزیره خارک قراردارد که ضمن وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده باران، سرعت باد همراه با این توده های ناپایدار گاهی بیش از 70 کیلومتر در ساعت برآورد می شود.
با توجه به پیشروی و حرکت این توده های همرفتی به سمت سواحل شمالی و مرکزی استان (جزیره خارک، گناوه، بوشهر و با احتمال کمتر دیلم) لذا نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت و در پی آن تلاطم ناگهانی و شدید دریا طی ساعات آینده هشدار داده  می شود.
همچنین با توجه به بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان، نفوذ گرد و غبار به نواحی شمالی و مرکزی استان (در مسیر جریان باد) و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

اطلاعیه هواشناسی شماره 25 مورخ 1397/07/21 اداره کل هواشناسی استان بوشهر: 
بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی و همچنین با توجه به شرایط فصلی ایجاد توده های آب و هوایی همرفتی (محلی) به اطلاع می رساند که از شنبه 1397/07/21 تا اوایل هفته آینده، در ساعاتی از روز در برخی نقاط استان بویژه در نیمه شرقی استان (ارتفاعات شرق و شمال استان)، افزایش ابر و وقوع ناپایداری های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تند باد پیش بینی می شود.
با توجه به اینکه چنین شرایط آب و هوایی در مناطقی از استانهای همجوار مثل کهکیلویه و بویر احمد و فارس که در بالا دست رودخانه های فصلی استان قرار دارند، نیز پیش بینی می شود و با توجه به رگباری بودن بارشها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها  در مناطقی از شرق و شمال استان دور از انتظار نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: