تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
آخرین نشست شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با حضور نمایندگان سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شرکت های دریایی و دبیران بخش‌ های مختلف جشنواره امروز (25 مهر ماه) برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، آخرین نشست شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست ‌جمهوری، رییس انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران و نمایندگان سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شرکت های دریایی و دبیران بخش‌ های مختلف جشنوار امروز (25 مهر ماه) در محل مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد. 


دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در این نشست ضمن تشکر از همکاری صورت گرفته از مجموعه های مختلف دریایی به ویژه دبیرخانه های بخش های جشنواره، اظهار داشت: برای استفاده بهینه از روزهای باقی مانده تا برگزاری این رویداد، اگر نواقصی وجود دارد در این نشست آخر مطرح شود تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب، جشنواره چهارم را با کیفیت بهتری برگزار نمائیم. 
محمدسعید سیف افزود: بخش ها و رویدادهای متنوعی در 3 روز جشنواره برنامه ریزی شده است تا از وقت هایی که گذاشته می شود به خوبی استفاده و از این فرصت برای فرهنگ سازی، ترویج، حل مشکلات و توسعه حوزه صنایع دریایی که امکانپذیر است، بهره برداری و نتیجه بگیریم. 


وی ادامه داد: برای این مهم، دبیرخانه های مختلفی از دانشگاه ها، انجمنها، شرکتها و دیگر مجموعه های دریایی کشور هماهنگ شدند و کمک شایانی نمودند تا این رویداد شکل بگیرد. هر کدام بخشی از کار را قبول کرده و در حقیقت حسن این جشنواره توزیع کارها و فعالیت ها بوده که بتواند سلایق، توانایی ها و تجارب مختلف را در کنار هم بکار بگیرد. 
سیف گفت: تلاش شده تا حداقل های لازم برای برگزای این جشنواره را از طریق معاونت علمی فراهم نماییم و امیدوارم با نکاتی که در این جلسه مطرح خواهد شد، اگر نواقصی وجود دارد برطرف نماییم. 
در ادامه دبیر چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، اهداف و برنامه های اساسی در بخش های مختلف جشنواره را عنوان نمود. 
بهنام رضایی با بیان اینکه از پیشنهادها استقبال می کنیم، گفت: یکی از پیشنهادهایی که در جلسات گذشته مطرح شد بازدید خانواده ها بود که به همین منظور روز پنج شنبه 2 آبان ماه را روز خانواده های دریایی اعلام کردیم و از تمام مجموعه های دریایی درخواست داریم در بحث مهم اطلاع رسانی برای بازدید خانواده ها همکاری نمایند. 


در این نشست نمایندگان بخش های مختلف جشنواره به گزارش عملکرد برنامه های خود پرداختند. همچنین نحوه همکاری سازمان های دریایی و دریافت نظرات کارشناسان پیرامون چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، از دیگر موضوعات آخرین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره بود.
حمایت از تیم های مسابقات، مشارکت در پنلهای تخصصی، اهدای مناسب جوایز به برگزیدگان، ارسال گزارش جامع به شرکت کنندگان در جشنواره، برگزاری مسابقه عکاسی و اکران فیلم و عکس بخش فیلم کوتاه در روز جشنواره، نحوه های همکاری و ... از موارد مهمی بود که در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره مطرح، بحث و تبادل نظر گردید. 


در این نشست نمایندگانی از نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا، وزارت آموزش و پرورش، انجمن صنفی دریانوردان ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان جهاد خودکفایی نداجا، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، سازمان صنایع دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، انجمن مهندسی دریایی ایران، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، پارک علم و فناوری مازندران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، دانشگاه صنعتی شریف، محیط زیست، مرکز رشد خلاقیت نوآوری و آینده پژوهی دریا ندسا و سازمان شیلات ایران حضور داشتند. 


شایان توجه است، چهارمین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌ های زیردریایی (ROV)"، "مسابقات شناورهای هوشمند (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌ بازار دریایی"، "طرح‌ ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌ آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌ آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمند سازی بنادر" اول تا سوم آبان‌ ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می ‌شود. 



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
متاسفانه مسئولین این همایشها همیشه تکراری و آدمهای خاص میباشند و هیچ تنوعی در گزینش افراد وجود ندارد مثلا دبیر این همایشها همیشه یک فرد بخصوص هست !!!!
از همکاران جشنواره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
سلام، بهتر است با منظور و جهت دار نقد نکنیم، این اتفاق مبارکی است، حالا کسانی که کاری نمی کنند و اطلاع هم ندارند چطور آن را نقد می کنند. مگر میشود کاری در معاونت انجام شود ولی دبیر را از بیرون بیاورند. تمام برنامه های معاونت داخلی است و با مشارکت دیگران برگزار می شود. که در این خبر هم حسن ان بیان شده . بهتر نیست چشم هایمان را بر روی واقعیت ها باز کنیم و چشم بسته و حداقل بدون اطلاع نقد نکنیم
فانوس دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
ای کاش به جای چنین بریز و بپاش هایی که معاونت علمی تحت عنوان جشنواره هر ساله انجام می دهد و تنها زنگ تفریحی برای یک سری دانش آموزان مدارس خاص ایجاد می کند، دست کم این هزینه ها صرف ایجاد اشتغال برای جوانان در بخش دریایی می شد. حیف
از همکاران جشنواره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
این برنامه توجه را را به دریا جلب کرده و شاید آینده جوانان را در این مسیر قرار دهد. شما فکر کنم نگاهی به سایت این جشنواره ننداختی تا ببینید چه کار بزرگر در انجام است. مثا لینکه شما خواب هستید، حیف میل خبر زیر است که در تسنیم منتشره شده: بعد نیست کمی با تامل و مطالعه حرف بزنیم.
www.tasnimnews.com/fa/news/1397/07/25/1853653
سازمان بنادر و دریانوردی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، مستندی را با عنوان "فانوس" به مدت ۳۰۰ دقیقه تهیه و پخش کرده است که اگر آمار آقای آخوندی مبنی بر "هزینه ۱۰ میلیون تومانی ساخت ۱دقیقه ویدئو" را بپذیریم، برای ساخت این مستند ۳ میلیارد تومان هزینه شد.
بنده خدا
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
سلام. به لیست بلند و بالای شرکت کنندگان در این جشنواره که نگاه می کنیم وبخواهیم انصاف را در نظر داشته باشیم و بدون مرض و غرض حرف بزنیم یک سوال مطرح میشود که برآیند و خروجی این جشنوارهها چیست ؟این گروه شرکت کننده درجنشواره :در این نشست نمایندگانی از نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا، وزارت آموزش و پرورش، انجمن صنفی دریانوردان ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان جهاد خودکفایی نداجا، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، سازمان صنایع دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، انجمن مهندسی دریایی ایران، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، پارک علم و فناوری مازندران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، دانشگاه صنعتی شریف، محیط زیست، مرکز رشد خلاقیت نوآوری و آینده پژوهی دریا ندسا و سازمان شیلات ایران حضور داشتند.
پی حاصل از دریا و دریانوردی به تن کدامشان خورده ؟ اینانی که حالیه در این جشنواره شرکت می کنند کدامشان دستشان در آتش است ؟ آیا اینان گروهی نیستند که از دور دستی به آتش دارند ! بله درست است دریا می تواند محور پیشرفت باشد . اما سئوال این است پیشرفت چه کسانی و این پیشرفت به چه قیمتی ؟ آیا در خصوص اموراتی که حالیه بخش خصوصی کشتیرانی های داخلی در گیر آن هستند سخنی به میان می آید . آیا این جشنواره فقط در باب دست اندرکاران بخش دولتی و خصولتی است .؟ یا نگاهی هم به بخش خصوصی و مشکلات آن هم میشود که اگر صبحت از مشکلات بشود که این دیگر جشنواره و جشن گرفتن ندارد باید مجلس گریه و ناله براه انداخت . همین الان که دارم این مطلب را می نویسم چهره زیبای جوان دریا نوردی که دیروز پس از اعلام گاز گرفتگی چند نفر در یک کشتی غله بر متعلق به بخش خصولتی جان خود را از دست داد و خانواده اش بی تابه می خواستند به بدانند که فرزند جوانشان در بین جان باختگان است یا نه که متاسفانه بود.پیش رویم است و فکر اینکه پدر و مادر این جوان چگونه باید این داغ را تحمل کنند دارد منو بیچاره می کند . بله دریا محور توسعه است ! زمانی که هر چیزی جای خودش باشد . ! فکرش را بکنید که گاز سمی به غله وارداتی در داخل کشتی تزریق میگردد . آن کشتی هایی که حداقل عمرشان بالای ده سال است ( هر چند که این ده سال را هم بر وجدانم پا گذاشتم و گفتم شاید بالای بیست سال )مگر میشود این کشتی حال چه متعلق به بخش دولتی و خصولتی یا بخش خصوصی نشت نداشته باشد .می گوییم دریا و دانش بنیان . این دانش بنیان مشمول کدام یک از ناوگان ما می شود ؟ الهی من قربان این جان بر کفان نیروی دریایی جمهوری اسلامی بشوم که با همه توان خود در این راستا حرکت می کنند و از خداوند منان استدعا داریم که همه آنها را سلامت و سر افراز نگه بدارد . اما در بخش تجاری تازه ترین کشتی تجاری وارد شده به ناوگان تجاری ایران مربوط به تولید چه سالی است . ؟ که بشود ابداعات دانش بنیان را در آنها تسری داد . مدتهاست که بخش خصوصی در شمال کشور در عرصه کشتیرانی فاقد سامانه اینمارست گردیده و عملا این ناوگان پس از خروج از بنادر داخلی و خارجی هیچ ارتباطی با خشکی و مجموعه ستادی خود ندارند و هیچ کس هم در هیچ سازمانی به نبود آن وقعی نمی نهند . هزینه های مترتب به کشتی های تجاری (اعم از سوخت و عوارض بندری ) آنقدر افزایش یافته که مالکان آنها فقط مترصد آن هستند تا بتواند حرکتی کنند معاشی داشته باشند . آنقدر فاقد جایگاه شده اند که نمی توانند حتی به تجاری که کالای آن را حمل می کنند بگویند آقا این غله را قبل از بارگیری به کشتی صد عفونی بکنید . هر کشتی حداقل 13 تا 15 خدمه دارد که حداقل 150 نفر چشم منتظر آمدن آنها از دریا هستند بنحوی که گاها و بیشتر اوقات می گویند ما هیچ نمی خواهیم فقط سالم به خانه برگردد . در شرایطی که همه دنیای استکبار بر ایران اسلامی می تازانند و سرکرده آنان امریکا لات پرور تحریم اقتصادی را بر ما تحمیل کرده و عملا سالهاست که در حالت رکود اقتصادی در حال فعالیت هستیم خودتحریمی ها هم بلای جان ما شده بنحوی که سالهاست در ظرف غذای ما خون دل ریخته اند . از مدیران محترم صدرا که در این جشنواره شرکت دارند سوال بفرمایید هزینه یک تعمیرات ادواری برای یک کشتی تجاری با تناسب به وزن آن چقدر است؟ و بعد مدت تعمیرات را با مدت کارکرد و دریا نوردی یک کشتی مقاسیه بفرمایید خودتان منصفانه حساب نمایید آیا برای مالک یک کشتی در طول مدت دریا نوردی دوره ایی آنقدر درآمد داشته که بتواند جواب هزینه های داک را بدهد . من یک نفر از مالکان کشتی تجاریدر شمال کشور هستم . به والله و بالله از روی نفرات شاغل در کشتی خود شرمنده هستم و صادقانه می گویم که ما به ازای کاری که می کنند دستمزدی را که دریافت می کنند ناچیز است حتی ارزش اینکه دریا نورد را خانواده اش از زیر قرآن رد می کنند که به دریا برود را ندارد . این همه دلتنگی های و دوری ها بیشتر از آن می طلبد . هر دو طرف ناراضی . خدمه از دستمزد که حق دارد و مالک از نحوه ارایه خدمت خدمه . یک نفر این وسط قاضی شود بی طرف عادل . یقینا حکم خواهد داد که هر دو طرف حق دارند . مالک ندارد که بیشتر بدهد . خدمه هم آنقدر نمی گیرد که با جان دل کار کند . و این در حالیست که اگر از طرف نهادهای مترتب با امر دریا و دریا نوردی به این بخش عنایتی با نظارت مستمر گردد خیلی از مشکلات رفع خواهد شد بنحوی که برای بخش خصوصی رغبت سرمایه گذاری در این عرصه فراهم خواهد شد . شما فکرش را بکنید حالیه بخواهید یک شناور تجاری خریداری کنید نسبت به تناژ آن چقدر باید پول بدهید . ؟و به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را. اولا چقدر طول می کشد که به سرمایه ایی که در این امر سرمایه گذاری کرده برسد . اما مصیبت ها و استرس های کار را یک قدری برای خود تداعی کنید و بعد در این حالت اول به جان افرادی که با وسیله ایی که تو فراهم کرده ایی و آنها را راهی دریا کرده ایی فکر کن و بعد یه زره شرایط را غیر عادی ببین . مال مردم که به شناور تو تحویل داده شده تا به مقصد برسانی و به ارزش آن فکر کن . و بعد همه اینها به سرمایه خود و تبعات سرمایه گذاری خود وسپس در آیئنه بگر که به یک باره تمام موهای سر و صورت سفید شده و تو هنوز با تلفن مشغول حل کردن مشکلات کاری هستی که درآن گرفتار شده ایی . ولی مگر مشکلات تمام میشود که پناه می آوری به رسانه ایی بنام مارین نیوز می نویسی نه برای آنکه مشکلی از تو حل بشود بلکه می نویسی مانند کسی که گرفتار روزهای سخت شده و دنبال دوست و رفیق صمیمی خود می گردد تا درد دل کند و بگوید داداش خیلی خسته ام تو بگو چه کنم .
اما دریا محور توسعه . محور توسعه . کی و چه کسانی . دریا نوردان بخیل نیستند و دل دریایی دارند . اما خیلی تو دارند و توی دل خودشان می ریزنند . حق هم دارند اولا دریا نوردی کار نیست عشق است دریا نورد اگر عشق دریا نوردی را از او بگیری دلش می گیرد . و همه اینها ختم بر آن می شود که وقتی به خشکی می رسد با خود خنده و رضایت به خانه و خانواده بدهد آقایون مسئولین مترنب با دریا که در پشت میز و زیر کولر و کنار شومینه نشسته اید آیا هیچ مقایسه کرده اید داشته های خود را با دریا نوردی که کنار چشمهاش چروک پیری زود رس افتاده ؟ می توانید فقط یک ماه بیشتر نه یک ماه ! فقط یک تعداد 14و 15 نفری را تحمل کنید و فقط دریا و دریا ودریا را . و بعد بیایید برای آنانی که در این عرصه هستند شرایط تعریف کنید . مثلا دیدن کشتی و موتور خانه آن چه ذوقی برای خانواده دریا نورد دارد که این را برای او امتیاز می دانی ولی برای خودت حداقل کیش و سواحل انتالیا را می پسندی . ؟! چرا شرایط را بگونه ایی رقم زده ایی که یک سرمایه گذار از کارکنان خود شرمنده باشد و همان کارکن شرمنده خانواده خود و تو با اینکه همه اوقات خود را با خانواده و در کنار آنان با استفاده از خیلی امکانات مثل خانه سازمانی . وام طویل المدت کم بهره . اتومبیل روز تولید خارج و خیلی چیزهای دیگر داشته باشی صرفا به این دلیل که تو فقط شانس و رانت و خیلی چیزهای دیگر کمکت کردن اما دریا نورد فقط جانش و توانش و طاقتش . می توانی یک ماه فقط یک ماه جای خودت را با یک دریا نورد عوض کنی . یا حتی با مالک یک شناور . که برای تهیه یک قطعه تعمیراتی از مغازه لوکس گرفته تا قراضه فروشی ها داغان را زیر و رو می کند . مالکی که برای هر شناوری به تناسب تناژش باید فی البداهه خدا تومان پول بابت سوخت . عوارض بندری . آذوقه عوارض بندری مقصد نقد داشته باشد در حالی که نمی داند صاحب کالایی که کالای آن را حمل نموده بواسطه شرایط رکود هزار جور هم نازش را کشیده و هم کالایش را حمل کرده چه وقتی کرایه حمل را پر داخت می کند . آن هم در زمان محدودی که بواسطه هزینه بالای بندری ماندگاری شناور در کنار اسکله یعنی خودزنی از نوع ناچاری . چگونه باید خودش را برای سفر مجدد آماده کند . آن هم در شرایطی که حالا دیگر قیمت های هزینه جاری یک شناور لحظه ایی تغییر می کند چه در قیمت سوخت . چه در عوارض بندری . چه در تهیه آذوقه . چه در تهیه روان کننده ها . چه در تهیه قطعات . چه در نرخ حمل که باید حتما نرخ آن از نرخ حمل بخش دولتی و خصولتی پایین تر باشد تا بتوانی باری جهت حمل فراهم نمایی و چه درهزار کوفت و زهر مار . امیدوارم جشنواره را با نگاه درست و آنچه که بر امور جاری و ساری است انجام دهید و جشن بر شما خوش بگذرد و واقعیت موجب تکدر خاطر شما نشود . یا علی
دریادوست
|
Ukraine
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
سلام دوستان

برگزاری این جشنواره یک حرکت بسیار بجا و درست و واقعا مفید است. البته انتقاداتی به نحوه اجرا طبیعتا هست ولی این حرکت بدون خدشه است.
این جشنواره توانسته حجم عظیمی از فعالیتهای دریایی را؛ از بخش دانش آموزی و دانشجویی گرفته تا تهیه فیلمهای دریایی در خود جای دهد که مدیریت این حجم از فعالیت خودش به تنهایی دستمریزاد دارد.

من ازبیرون این جشنواره را میبینم و خبری از هزینه ها ندارم ولی توجه کنیم که هزینه های اینچنینی را نباید با پول توجیبی خودمان یا حقوق اضافه کاریمان مقایسه کنیم!! وقتی شما یکجشنواره با این عظمت و دهها مسئول و صدها شرکت کننده دارید طبیعیست که باید هزینه کنید. کجا بهتر از اینجا برای هزینه کردن؟ در کشوری که سرمایه کشور صرف واردات بنزین و یارانه انرژی میشوند تا ایرانیها 5 برابر متوسط جهانی انرژی مصرف کنند شما چیزی نمیگید؟! شما میدانید که سالی 40-50 هزار میلیارد تومان!!! یارانه بنزین و انرژی میدهیم که معادل کل بودجه عمرانی کشور است؟ پس اگر قرار است به چیزی اعتراض کنیم باید درست و بجا اعتراض کنیم. اگر فردا یک رئیس جمهوری بیاید و یارانه بنزین 50 هزار میلیارد تومانی را قطع کند و صرف امور عمرانی و پیشرفت کشور کند، اول از همه من و شما به خیابان میریزیم و شلوغ میکنیم. اینست فرهنگ ایرانی و رمز بدبختی وعقب افتادگی ایرانی.

... و اما انتقادات به این جشنواره را بصورت زیر به عرض میرسانم:
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: