تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
نویسنده مقاله در بیستمین همایش صنایع دریایی گفت: این مقاله تحت عنوان "مطالعه تطبیقی قوانین و مقررات ملی کشورهای آمریکا،استرالیا، برزیل و کره جنوبی در ارتباط با الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها" نتیجه بخشی از مطالعات انجام شده در راستای طرح پژوهشی بررسی و تدوین دستورالعمل های اجرایی مرتبط با الزامات مدیریت آب توازن کشتی ها می باشد.
به گزارش مارین نیوز، نویسنده مقاله در بیستمین همایش صنایع دریایی که در خصوص قوانین و راهنماهای مرتبط با آن تحقیقات گسترده ای را در طول چهار سال انجام داده است و تاکنون در این زمینه سه مقاله و یک طرح پژوهشی به کارفرمایی سازمان بنادر در موضوع مذکور در رزومه کاری خود دارد، در گفتگو با ستاد خبر این کنفرانس، اظهار داشت: این مقاله تحت عنوان "مطالعه تطبیقی قوانین و مقررات ملی کشورهای آمریکا،استرالیا، برزیل و کره جنوبی در ارتباط با الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها" نتیجه بخشی از مطالعات انجام شده در راستای طرح پژوهشی بررسی و تدوین دستورالعمل های اجرایی مرتبط با الزامات مدیریت آب توازن کشتی ها می باشد.
الهه زهدی گفت: با توجه به این مسئله که کنوانسیون مذکور در سال 2004 توسط سازمان جهانی دریانوردی در واکنش به معضلات ناشی از حضور گونه های مهاجم مطرح شد، تمامی کشورها در راستای کاهش خطرات ناشی از حضور این گونه ها در آب های تحت حاکمیت خود مطالعات و اقداماتی را انجام دادند که از این بین میتوان به معرفی قوانین ملی، ایجاد مراکز پذیرش رسوبات مخازن کشتی ها، معرفی سیستم های تصفیه آب توازن و... اشاره کرد. 
این پژوهشگر و محقق هدف از انتشار این مقاله را مطالعه قوانین ملی تدوین شده توسط کشورهای دیگر برای اطلاعات و بررسی های بیشتر در جهت تدوین قوانین ملی و دستورالعمل های اجرایی ایران توسط سازمان بنادر و موضوع دیگر اهمیت برای کشتی هایی که قصد تردد در آب های چهار کشور مذکور را داشته باشند که بایستی در آب های تحت حاکمیت آن ها قوانین ملی آن کشور را علاوه بر قوانین بین المللی رعایت نمایند که در غیر این صورت کشتی جریمه شده و یا بازداشت می گردد عنوان نمود و گفت: با توجه به اهداف مطرح شده، مطالعه کنوانسیون، قطعنامه ها و راهنماهای بین المللی و قوانین ملی چهار کشور امریکا، استرالیا، برزیل و کره جنوبی در راستای تدوین مقاله مذکور انجام گرفت.
وی ادامه داد: ایران در سال 2011 به این کنوانسیون الحاق یافته است و سازمان های مرتبط همچون سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان محیط زیست، موسسه رده بندی ایرانیان و دیگر ارگان های مرتبط تلاش های بسیاری در راستای ایجاد بستر مناسب جهت تطابق بیشتر با کنوانسیون مذکور انجام داده اند.
این فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک - معماری کشتی از دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه مطالعات مربوط به گونه های مهاجم  و مدلسازی روند پیشروی آن ها در دانشگاه همزمان با مطالعات مربوط به کنوانسیون در موسسه رده بندی ایرانیان آغاز گردید، گفت: دانشگاه صنعتی شریف در خصوص موضوعات روز دنیا در زمینه محیط زیستی با وجود استاد ارجمند جناب آقای دکتر عباسپور پیشرو می باشد. البته این دو موضوع با وجود اندکی شباهت، از دو دیدگاه متفاوت موضوع را بررسی میکنند که هر کدام به نوبه خود دارای اهمیت بالایی می باشد.
زهدی در پایان گفت: همایش صنایع دریایی با توجه به این موضوع که یکی از بزرگترین رویداد های جامعه دریایی می باشد دارای اهمیت بالایی است و انجمن مهندسی دریایی ایران به عنوان متولی، آن را به نحو احسن پیگیری و اجرا می نماید.  

شایان توجه است، بیستمین همایش صنایع دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور طی روز 21 آذر ماه 1397 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس - تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: