تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۴۸۴
تعداد بازدید: ۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

تاکید بر تسهیل قوانین و فرآیند واردات کالاهای دریایی

رییس هیات مدیره شرکت سکان ایمن جرون (SIJCO) گفت: پیشنهاد می گردد در قوانین واردات کالاها تجدید نظر شده و این قوانین حداقل برای شرکت های وارد کننده محصولات دریایی با سهولت بیشتری انجام گردد تا بخشی از دغدغه های موجود برای فعالان، کارفرمایان و تامین کنندگان این حوزه خطیر رفع گردد.
به گزارش مارین نیوز، باهدف بررسی چالش ها و مشکلات شرکت ها و بهره گیری از دیدگاه های کارشناسان خبره گفتگو با مدیران و متخصصان دریایی کشور را در دستور کار خود قرار داده ایم. اینبار با رییس هیات مدیره شرکت سکان ایمن جرون (SIJCO) که در سال 1385 در زمینه فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات رادیویی، ناوبری و ماهواره ای تاسیس و آغاز به کار کرده است، گفتگویی انجام داده ایم. 
منوچهر بازماندگان با بیان اینکه سیجکو اولین مركز ساحلی تعمیر و نگهداری تجهیزات رادیویی و كمك ناوبری شناورهای دریایی (SHORE BASED MAINTENANCE) است كه دارای مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران می باشد، اظهار داشت: همچنین دارای مجوز ورود و فروش تجهیزات رادیویی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و گواهینامه تایید فعالیت از موسسه رده بندی ایرانیان و آسیا و گواهینامه انجام خدمات بازرسی دستگاه های رادیویی و کمک ناوبری و تست سالیانه عملکرد دستگاه های SVDR & VDR از موسسه رده بندی انگلستان (LR)، ایتالیا (Rina)، کره (KR)،  آلمان (DNVGL)،  فرانسه  (BV)،  ژاپن (NK)، موسسه رده بندی ایرانیان و آسیا می باشد که با همكاری جمعی از متخصصین با تجربه در امور تجهیزات رادیویی، كمك ناوبری، سخت افزار و نرم افزار فعالیت می نماید. 



وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و پس از مشکل وجود تحریم های خارجی، موانع و مشکلات موجود در زمینه واردات کالا به عنوان بزرگ ترین مشکل و دغدغه برای شرکت های وارد کننده کالا بوده و قوانین واردات جدید موانع بسیاری بر سر راه این شرکت ها ایجاد نموده است. 
بازماندگان بیان داشت: شرکت سکان ایمن جرون هم از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به اینکه در حوزه تامین تجهیزات برای شناورها فعالیت داشته و همچنین فوریت و ضروری بودن نیاز شناور ها به اقلام درخواستی وارداتی، این شرکت پس از پشت سر گذاشتن موانع موجود بر سر راه تحریم ها و واردات کالا با مشکلاتی چون ثبت سفارش، مجوزهای لازم و مراحل ترخیص کالا مواجه میگردد که بسیار زمان بر بوده و گاهاً طی شدن این روال ماه ها به طول می انجامد و منجر به عدم تحویل به موقع کالا می گردد.
رییس هیات مدیره شرکت سکان ایمن جرون در خصوص راه های بروی رفت از مشکلات، اظهار داشت: جهت رفع نیاز شناور ها، ارائه خدمات به موقع و رضایت مشتریان پیشنهاد می گردد در قوانین واردات کالاها تجدید نظر شده و این قوانین حداقل برای شرکت های وارد کننده محصولات دریایی با سهولت بیشتری انجام گردد تا بخشی از دغدغه های موجود برای فعالان، کارفرمایان و تامین کنندگان این حوزه خطیر رفع گردد.


بر اساس این گزارش، شرکت سیجکو (SIJCO) توانسته در طی دوره فعالیت خود، نصب و راه اندازی سیستم های GMDSS و رادار و اکدیس و AIS و تجهیزات ناوبری تست و نصب سیستم LRIT، صدور گواهینامه تعمیر و نگهداری تجهیزات رادیویی و کمک ناوبری، بازرسی رادیویی و تست دستگاه های SVDR & VDR را بر روی شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی دریای خزر، کشتیرانی والفجر، شرکت ملی نفتکش ایران، شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی، شناورهای شرکت صدف و همچنین برخی شناور های کشتیرانی های خارجی و ... با موقیت به انجام رساند. همچنین در زمینه مطالعه و ارائه طرح AIS Network با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری داشته است و در زمینه سمیلاتور GMDSS برای اولین بار موفق به نصب راه اندازی سیستم سمیلاتور GMDSS در استان هرمزگان گردیده است. 





ارسال نظر