تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۶۷۷
تعداد بازدید: ۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
نخستین دیسکاشن هواشناسی دریایی در نوار مرزی آبی ایران و ترکمنستان در شهرستان بندر ترکمن راه‌ اندازی شد که اطلاعات صادره از این مرکز هم در راستای حفاظت از جان صیادان موثر خواهد بود و هم ارزش افزوده اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل جوی و اقیانوس ‌شناسی هواشناسی کشور در جلسه افتتاح دیسکاشن هواشناسی دریایی که چهارم مهر برگزار شد، اظهار داشت: اطلاعات این مرکز در اختیار دستگاه ‌های مربوط قرار می‌ گیرد تا در بحث ‌هایی مانند تهک هواشناسی دریایی یا توسعه هواشناسی کاربردی دریایی مورد استفاده قرار گیرد.
بهزاد لایقی تصریح  کرد: راه ‌اندازی دیسکاشن در ارزش افزوده اقتصادی و بحث صید و صیادی و زمینه ‌های دیگر بسیار موثر واقع شده است.
مدیرکل جوی و اقیانوس‌ شناسی هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: امروز امکاناتی که در اداره هواشناسی شهرستان ترکمن با عنوان دیسکاشن دریایی راه ‌اندازی شده  به افرادی که در حوزه دریایی کار می ‌کنند مانند دریانوردان، کشتیرانی، صیادان و افرادی که در حوزه اشتغال دریا و پرورش آبزیان درحال فعالیت هستند اطلاعاتی مانند اطلاعات هواشناسی خشکی داده می ‌شود تا از خطرات و بحران‌ ها آگاه شوند و خود را با این اطلاعات دریایی تطبیق دهند تا دچار مشکلی نشوند. 
لایقی تصریح کرد: دیسکاشن هواشناسی می ‌تواند در راستای توسعه شهرستان در حوزه طرح گردشگری و بوم‌ گردی جزیره آشوراده و نیز تامین سلامت و امنیت حوزه دریا نیز کمک کند. 
وی افزود: اطلاعات صادره از این مرکز هم در راستای حفاظت از جان صیادان موثر خواهد بود و هم ارزش افزوده اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. 


مدیرکل هواشناسی استان گلستان نیز با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از تشکیل استان گلستان گفت: در گذشته ما از داده ‌های هواشناسی دریایی محروم بودیم و بنا به ضرورت در 3 سال اخیر به دنبال کسب داده ‌های دریایی بودیم و دراین ارتباط نخستین ایستگاه هواشناسی دریایی را در نوار مرزی آبی ایران و ترکمنستان در مجتمع دریایی فرید پاک افتتاح کردیم. 
داداشی افزود: با توجه به اینکه ایستگاه داده‌های هواشناسی در بندرترکمن فعال است هفته‌ای 2 روز برای کاربران دریایی مانند شیلات، محیط زیست، دریابانی، شرکت‌های پره و غیره بحث دیسکاشن یا گفتگوی هواشناسی را داریم که با توجه به پیش ‌بینی‌ ها اطلاعات دریایی را برای چند روز آینده در اختیار کاربران قرار می‌ دهیم تا کمکی به بحث اقتصادی استان کرده باشیم و از طرفی در بحث نجات جان انسان ‌ها و صیادان و کاربران دریا دخیل باشیم و در توسعه گردشگری نیز نقش ایفا کنیم. 
وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت بحث هواشناسی در آینده مدل هواشناسی دریایی را بسط خواهیم داد تا پیش ‌بینی ‌های گسترده ‌تری داشته باشیم و پیگیر هستیم تا رادار موج رادار نوار ساحلی را نصب کنیم.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: