تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۱۸۴
تعداد بازدید: ۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تکمیل و بروزرسانی زیرساخت ‌های خطوط ساحلی جنوب شرق کشور در راستای توسعه پوشش رادیویی سواحل مکران خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر، گفت: اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی استان با حضور نهادهای نظانی، انتظامی و ارگان‌های دریایی با دستور پروژه‌ های مخابراتی و ارتباطی و جستجو و نجات دریایی در دست اجرای سواحل مکران اخیراً برگزار شده است.
بهروز آقایی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ ها می‌ توان به مطالعات پوشش کامل رادیویی سواحل استان شامل چهار سایت "Unmanned" مخابرات دریایی در "پسابندر، بریس، گوردیم و زرآباد" اشاره کرد که با راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از این ایستگاه ها، منطقه A1 آب‌ های سواحل مکران تحت پوشش کامل رادیویی دریایی قرار خواهد گرفت.
آقایی افزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی دریانوردی سواحل مکران، احداث اسکله‌ های ناجی و مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی در بنادر صیادی زرآباد و پسابندر در دست مطالعه و اجرا است.
وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از 44 درصدی پروژه بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور و همچنین در دست مطالعه بودن پروژه VTS و سامانه هواشناسی دریایی در سواحل مکران در آینده شاهد افزایش سطح ایمنی عملیات دریایی در بندر چابهار خواهیم بود. ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر از اهداف پروژه‌های ذکر شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ های مخابراتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، بیان کرد: مستنداتی که توسط ایستگاه‌ های مخابراتی در هنگام بروز سوانح ثبت و ضبط می‌ شود، در کاهش سوانح دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: