تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۲۷۰
تعداد بازدید: ۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کارگران پرتلاش و رئیس خدمات فنی سایت، مسئول داکینگ و آنداکینگ شناورهای متوسط در مجموعه ایزوایکو: قشنگترین اتفاق در طول دوران خدمتم ساخت و تحویل شناورهای کانتینربر اقیانوس پیماست؛ چرا که یکی از فاخر ترین اتفاقات در مجموعه ایزوایکو به شمار می آید و باید بگویم که این انتهای راه نیست بلکه ابتدای شروعی بزرگ برای مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بوده و هست.
به گزارش مارین نیوز، کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است. نقش کارگران در پیشرفت، ترقی و شکوفایی کشور بی بدیل است، با نگاهی در همه عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در می یابیم که کارگران نقش مهمی در جهش تولید، پیشرفت و خدمت به مردم برعهده داشته اند. بدون تردید یکی از عواملی که نقش اساسی در تولید ایفا می کند، نیروی کار است. اما کارگر زمانی می تواند بهره ‌وری مناسب و بالایی داشته باشد که علاوه بر تامین معیشت، امنیت شغلی هم داشته باشد از همین رو گفتگویی را با علیرضا فلاح پوراز کارگران پرتلاش و رئیس خدمات فنی سایت، مسئول داکینگ و آنداکینگ شناورهای متوسط در مجموعه ایزوایکو انجام شده است که در ادامه می خوانید. 
از سال 1383 در ایزوایکو فعالیت می کنم
وی در گفتگو با حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، اذعان داشت: از سال 1383 در این مجتمع فعالیت خود را آغاز کرده  و از بدو ورود تا به اکنون در همین واحد مشغول به ادامه فعالیت هستم.
توان دست هایم را می ستایم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توانِ دست هایم را می ستایم، افزود: قشنگترین اتفاق در طول دوران خدمتم ساخت و تحویل شناورهای کانتینربر اقیانوس پیماست؛ چرا که یکی از فاخر ترین اتفاقات در مجموعه ایزوایکو به شمار می آید و باید بگویم که این انتهای راه نیست بلکه ابتدای شروعی بزرگ برای مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بوده و هست.
این کارگر شایسته عنوان کرد: با توجه به نوع فعالیتمان در تمام پروژه ها از ابتدا تا انتها حضور داشته ام و این باعث افتخار است که پیشرفت ایزوایکو سرآغازی ایست برای فعالیت مجدد شناورهایی که به این مجموعه می آیند.


نقش خانواده
وی در ادامه تشریح کرد: ما کارگران جزیی از خانواده بزرگ صنعت هستیم که در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف مشترک دست از تلاش بر نخواهیم داشت؛ و از آنجایی که مهمترین رکن در زندگی هر انسانی خانواده اوست ما کارگران نیز از این امر مستثنی نیستیم و برای اینکه احساس امنیت؛ آرامش و غرور را برای خانواده خود به ارمغان بیاورم شرایط و مشخصات و رخدادهای کاری خود را در خانه بازگو میکنم.
علیرضا فلاح پور خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه ای که خانواده ام به شغل من نشان می دهند آنان را به مجموعه ایزوایکو آوردم تا محیط فعالیتم را از نزدیک ببینند و بهتر با محیط و سختی و شیرینی های کارم آشنایی پیدا کنند که این باعث خوشحالیست که آنها هم همانند من به فعالیتم در این مجموعه علاقه نشان می دهند و افتخار می کنند.
هم سو با توقعات مجموعه
وی در ادامه عنوان کرد: هر کارگری از سیستم خود توقعاتی دارد که این توقعات به صورت متقابل است و من سعی می کنم به وظایفم هم سو با توقعات مجموعه عمل کنم.
اول ایمنی بعد کار
علیرضا فلاح پور با بیان اینکه طی یک حادثه متوجه شدم ضرورت رعایت نکات ایمنی بیش از پیش لازمه فعالیت های یک کارگر است، اضافه کرد: چندی پیش در حین کار حادثه ی سقوط از ارتفاع را تجربه کردم اما در فاصله 15 متری وجود مانعی از آسیب دیدن من جلوگیری کرد، ولی سبب شد دیگر هیچ وقت نسبت به ایمنی کوتاهی نکنم و بی توجه نباشم. کارگر بودن هم روزهای سخت و طاقت فرسا را به همراه دارد و هم روزهای شیرینی که از سر ذوق نمی دانیم چگونه زمان می گذرد.
وی با تاکید بر اینکه تقاضا دارم همه کارگران در هر شرایط کاری شعار "ایمنی بعد کار" را فراموش نکنند تا در هنگام حوادث شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم و بتوانیم با رعایت ایمنی محیط امنی برای خود و آرامش خاطری برای خانواده هایمان به ارمغان آوریم، یادآور شد: محیط ایمن کار علاوه بر اینکه از جان کارگران حفاظت می کند باعث تقویت روحیه کارگران و ترغیب آنان برای انجام کار بهتر و بیشتر می کند و قطعا رعایت نکات ایمنی برای انجام فعالیت باعث می شود تا کارگران از هر گونه خطری که ممکن است در آینده آنها تاثیر منفی داشته باشد جلوگیری کند.
عضو کوچکی از جامعه بزرگ کارگری
علیرضا فلاح پور در ادامه ضمن بیان اینکه خودم به عنوان یک کارگر سعی می کنم وظایفم را به نحو احسن انجام دهم و با تعصب و وجدان کاری در مسئولیتی که پذیرفته ام، به بهترین شکل ایفای نقش کنم، گفت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه کارگری در مجموعه ایزوایکو توصیه میکنم کارگران در همه شرایط با اتحاد و هم بستگی به کارخود در جهت پیشبرد اهداف صنعت ادامه دهند تا روز به روز شاهد پیشرفت های روز افزونی در عرصه های مختلف صنعتی باشیم.
این کارگر زحمت کش خاطرنشان کرد: در سالی که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال، "جهش تولید" نامیده شده است قطعا با اتحاد، همدلی، کار و تلاش خداپسندانه در جهت خدمت رسانی به مردم به استقلال و خودکفایی در کشور دست می یابیم.
سخن پایانی
وی در پایان اضافه کرد: در انتها از مدیر عامل بومی و پرتلاش مجموعه ایزوایکو دکتر حمید رضاییان اصل تشکر ویژه داشته و دارم که همواره حامی همه کارگران در این مجموعه بوده و هستند همچنین جا دارد از خانواده عزیزم که همیشه و در همه حال پشتیبان من بوده اند قدردانی کنم، از اساتید گرامی خودم جناب آقایان مهندس علی دوله و مهندس وحید صداقت که نه به عنوان همکار، بلکه به عنوان برادر لحظه لحظه در کنار من بودند نیز تشکر ویژه دارم.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: