تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۲۸
تعداد بازدید: ۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط تحریم و تنگناهای مالی، بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی به نفع فعالان اقتصادی توسط سازمان بنادر و دریانوردی یک اقدام بسیار ارزشمند است.
به‌ گزارش مارین نیوز، یک عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند منجر به کاهش قیمت کالاهای وارداتی شود، تعرفه خدمات بندری و دریایی است؛ اگر تعرفه ها انعطاف پذیر باشد و با توجه به شرایط کشور تغییر کند، صاحبان کالا با شرایط بهتری می توانند موضوع واردات و صادرات را دنبال کنند. 
رضا جمشید جمشیدی با بیان اینکه فعالان اقتصادی از هر گونه سیاست حمایتی دولت استقبال می کنند، خاطرنشان کرد: کشور در سخت ترین شرایط تحریمی به سر می برد و این امر خودبخود بر هزینه واردات و صادرات افزوده است از این رو هر گونه بازنگری و تغییر در سیاست های فعلی می تواند فضای کسب و کار تجار را بهبود ببخشد.
جمشیدی افزود: یکی از سازمان های که طی سال های اخیر به نحو مطلوبی با بخش خصوصی کار کرده، سازمان بنادر و دریانوردی است؛ این سازمان ضمن استقبال از سرمایه گذاران برای حضور در پسکرانه بنادر سعی کرده است شرایط مناسبی را برای صاحبان کالا ایجاد کند تا روند تجارت با وجود تحریم ها و شیوع ویروس کرونا مختل نشود. 
وی گفت: خواسته صاحبان کالا این است که سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی به سمت کاهش و یا حتی ثبات قمیت ها برود و اگر در آینده از شدت تحریم ها کاسته شد با توجه به وضعیت آن زمان نرخ تعرفه های را تغییر دهد و به روز کند.
عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که می تواند به صاحبان کالا کمک کند، ارایه تخفیف به تجار و صاحبان کالا است که اکنون در برخی از بنادر مانند چابهار انجام می شود؛ بدین جهت می توان این مهم را در سایر بنادر با هدف توسعه صادرات و افزایش ترانزیت پیاده سازی کرد.
پیش از این فرهاد منتصر کوهساری؛  معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۴۰۰، گفته بود: ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران از جمله راهبردهای مؤثر در تعیین نرخ تعرفه است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: