تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۵۶۴
تعداد بازدید: ۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
سرلشکر رحیم‌ صفوی با بیان اینکه تهدیدات آینده علیه ایران دریاپایه و هواپایه خواهد بود، گفت: صحنه‌های نبرد ‌آینده تحت تأثیر پارادایم فناوری ‌‌قرار دارد.
به گزارش مارین نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید‌یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی که به‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دریای عمان و خلیج فارس که شاخه‌ای از اقیانوس هند است پیونددهنده قلمرو جدید قاره‌ای دریایی با مشارکت قدرت‌های آسیاسی همچون چین، هند و روسیه و همچنین شکل‌گیری قدرت آسیایی و اوراسیایی در ساختار همکاری شانگهای و بریکس در قلمرو دریایی آمریکا و متحدانش است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به مسیر کریدور چین، سرخس ایران به عراق، سوریه و مدیترانه در ۳ جهت کرمانشاه به بغداد، خرمشهر به بصره و کردستان به سلیمانیه و همچنین مسیر کریدور شمال جنوب، بندرانزلی ـ بندرعباس و بندرانزلی و چابهار تصریح کرد: این کریدور‌ها سالانه، ۱۲ میلیارد دلار حق ترانزیتی به ایران اختصاص خواهد داد.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه صحنه‌های نبرد کنونی و آینده تحت تاثیر پارادایم فناوری در عرصه‌های نظامی قرار دارد، افزود: توسعه روزافزون فناوری امروزه سبب حرکت نیرو‌های نظامی به سمت تقویت توانمندی‌های تکنولوژی متاثر از نیازمندی‌ها شده است.
وی دریا را یک فرصت و تهدید دانست و بیان کرد: "فناوری" قدرتی است که هر دو طرف می‌توانند از آن بهره‌مند شوند از طرفی، تهدیدات آینده علیه ایران به‌نظر بنده دریاپایه و هواپایه است و در چنین شرایطی تشخیص درست راهبرد دشمن، تنظیم راهبرد خودمان و استفاده مطلوب از تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به افزایش قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از فرصت‌ها، افزایش توان نظارت و افزایش قدرت هدف‌گیری، هدایت‌پذیری، سریع و تصمیم‌گیر، کاهش اتکا به کاربر انسانی است؛ امروزه تجهیزات بدون سرنشین جزو فناوری‌های نوینی هستند که در عرصه‌های مختلف تجاری و تفریحی و... استفاده می‌شوند.
سردار سرلشکر صفوی با بیان اینکه فناوری‌های نوپدید دارای فرصت و تهدیدات بالقوه‌ای است افزود: ارتقاء قدرت ملی و فراملی و وضع ژئوپلیتکی ایران در گرو تاثیرگذاری در نظم هندسه جدید جهانی با حضور همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، نظامی، سازمان همکاری شانگهای و سایر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.
وی از تدوین چشم‌انداز ایران 1424 شمسی به‌منظور آمایش سرزمینی و جهت‌گیری‌های کلان، سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و نظامی و لزوم تبعیت دولت‌ها از این سیاست‌گذاری خبر داد و بیان کرد: در شرایط کنونی، مقوله‌هایی همچون اولویت ایران برای تقویت راهبرد دریایی در ابعاد اقتصادی سیاسی و نظامی، افزایش قدرت هوافضا و قدرت دریایی و پدافند هوایی ایران با حضور در آب‌های اقیانوس هند، آرام و اطلس و همچنین دسترسی ایران به فناوری‌های نوین صنعتی، نظامی، کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه همه‌جانبه ایران و مقابله با تحریم‌ها مد نظر خواهد بود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر ضرورت افزایش قدرت بازدارندگی ایران در ابعاد تهدیدات دریاپایه و هواپایه خاطرنشان کرد: انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از جمله مسائلی است که در جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سردار سرلشکر صفوی، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و پیوند با کشورهای جهان اسلام و همچنین ایجاد امنیت مشترک و صلح پایدار در منطقه غرب آسیا را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند با کشورهای همسایه، پیمان عدم تعرض بسته و روابط سیاسی اقتصادی خود را گسترش دهد.
وی با اشاره به ضرورت مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا و متحدانش با همکاری قدرت‌های بزرگ نظیر چین و روسیه براساس تهدیدات و منافع مشترک خاطرنشان کرد: با چین و روسیه می‌توانیم در سطح استراتژیک به یک منافع مشترک دست یافته و با تهدیدات آمریکا و ناتو مقابله کنیم که نیاز به استراتژی دراز‌مدت دارد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره و بیان کرد: در این حوادث، آرمان‌های جبهه مقاومت و تعیین سرنوشت سرزمین فلسطین به دست فلسطینیان رقم خواهد خورد.
وی آزادی قدس و فلسطین را کلید و رمز وحدت مسلمین دانست و با بیان اینکه جبهه مقاومت متحدتر و قوی‌تر خواهد شد افزود: نیروهای مقاومت در سوریه، عراق و یمن و... روز به روز قوی‌تر خواهند شد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: