تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۵۸۷۸
تعداد بازدید: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

تخليه و بارگيری اولين محموله‌ها در آستارا

نخستین محموله صادراتی بندر آستارا به وسیله یک فروند کشتی 1000 تنی به مقصد جمهوری آذربایجان بارگیری و صادر شد.

محمدصادق کاوه افزود: محموله بعدی این بندر نیز سیمان است که به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از ظهر امروز نیز نخستین محموله وارداتی این بندر شامل کالای کانتینری و فولاد از مقصد بندر اوکتائو قزاقستان همزمان با آیین افتتاح، در این واحد بندری تخلیه و به مقصد مورد نظر ارسال شد.

کاوه اضافه کرد: مرحله اول شامل اسکله نخست این بندر هم‌اکنون به ظرفیت تخلیه و بارگیری 600 هزار تن فعال شده و در آینده نزدیک مرحله دوم، سوم، چهارم و پنجم این بندر نیز با امکان تخلیه و بارگیری سالانه حدود سه میلیون تن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحد بندری، کلیه استان‌های شمالغربی کشور و کشورهای حاشیه خزر و همچنین کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق می‌توانند با کوتاه‌ترین مسیر به بازارهای خود دست پیدا کنند.

به گفته كاوه، بندر آستارا به ظرفیت نهایی سه میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا پیش بینی و طراحی شده که یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی خواهد بود و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: این بندر در فضای محدود 55 هکتار احداث شده در حالیکه با اتصال راه آهن رشت ـ آستارا، در آینده باید توسعه یابد که در این زمینه باید اراضی شمالی و جنوبی متصل به محدوده بندر تملک شده و در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

کاوه با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه برای احداث این واحد بندری گفت: با آغاز به کار این بندر علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای 250 نفر، برای 2000 نفر دیگر نیز به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی توسعه برخی خدمات از قبیل ارایه خدمات حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و نیز توسعه فعالیت شرکت‌های تجاری و بازرگانی را از جمله تأثیرات غیرمستقیم فعال شدن این بندر در غرب استان گیلان برشمرد.

کاوه، بندر تجاری و دریایی آستارا را احیاءکننده نقش تاریخی این منطقه در حمل و نقل دریایی خزر عنوان كرد و گفت: با بهره‌گیری از این مسیر دریایی، مسافت حمل کالا به مقاصد خارجی در میان بنادر شمال کشور حدود 160 کیلومتر در خشکی و 150 کیلومتر در مسافت‌های دریایی کاهش می‌یابد که این امر نقش مؤثری در کاهش قیمت تمام‌شده کالا برای صنایع تولیدی استان‌های شمال و شمالغرب کشور خواهد داشت.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح بندری را بالغ بر 400 میلیارد ریال اعلام کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بی نام
|
Russian Federation
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
  تبریک به همه پرسنل زحمت کش شرکت کاوه و بخصوص مرد خستگی ناپذیر این شرکت جناب آقای کاوه
سهند
|
Russian Federation
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
0
  حمايت دولت از آقاي كاوه يعني حمايت از اشتغال و گامي جهت تحقق حماسه اقتصادي
کارشناس بندری
|
Russian Federation
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
  واقعاً درورد بر آقای کاوه و تبریک به مجموعه ایشان و یادآوری به بدخواهان این شرکت که بدانند اینها همه رحمت و برکت خداست .
ارسال نظر