تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۶۸۰
تعداد بازدید: ۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

خواست‏های انجمن مهندسی دریایی ایران از مدیرعامل جدید سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با استقبال از روند توسعه فعالیت‏های این انجمن، بر استفاده از حداکثر ظرفیت انجمن‏ها و تشکل‏های تخصصی دریایی و دریانوردی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، در این جلسه که در محل غرفه سازمان بنادر و دریانوردی در نمایشگاه راه و شهرسازی برگزار شد؛ محمد سعیدنژاد در جریان مجموعه فعالیت‏های انجمن مهندسی دریایی ایران در دوران 15 ساله فعالیت آن قرار گرفت.

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه «این سازمان یکی از اصلی‏ترین ارگان‏های دریایی کشور محسوب می‏شود»، گفت: اگر این سازمان فعالیت‏های خود را به‏درستی انجام دهد؛ بخش مهمی از چالش‏های حوزه دریایی و بندری رفع خواهد شد.

حسن‏رضا صفری افزود: انجمن مهندسی دریایی ایران نیز بعنوان یک تشکل تخصصی با رویکرد توسعه دریامحور، بیش از 170 شرکت و مجموعه دریایی کشور را در برمی‏گیرد که عمده آنها با سازمان بنادر همکاری دارند و عملا انجمن و سازمان بنادر، مشتریان مشترکی دارند که باید پاسخگوی مطالبات آنها باشند.

وی با اشاره به تدوین طرح نظام مهندسی دریا از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری فراکسیون دریایی مجلس و نیز طرح رتبه‏بندی شرکت‏های دریایی، از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواست تا با واگذاری این امور به انجمن فضای بیشتری را برای فعالیت آن در سطح جامعه دریایی فراهم سازد.

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین با اشاره به تشکیل اولین کمیته استانی این انجمن در هرمزگان و بررسی تشکیل کمیته‏های مشابه در سایر استان‏های ساحلی کشور، از سازان بنادر و دریانوردی خواست تا زمینه همکاری نزدیک ادارات کل بنادر و دریانوردی با این کمیته‏ها را فراهم سازد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت رشته‏های دانشگاهی در سه حوزه کلی مهندسی دریا و کشتی سازی، علوم دریایی و دریانوردی، خواستار همکاری سازمان بنادر برای توسعه این رشته‏ها به‏ویژه در رشته دریانوردی دانشگاه چابهار شد.

صفری همچنین با اشاره به نقش انجمن مهندسی دریایی ایران در تدوین، تصویب و اجرایی شدن قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و تشکیل شورایعالی صنایع دریایی گفت: یکی از چالش‏های این شورا در سالهای گذشته، عدم همکاری مناسب برخی سازمان‏ها و ارگان‏های دریایی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی بوده است که جا دارد این رویکرد با تعامل مناسب در دولت یازدهم تغییر کند.

وی همچنین با گلایه از برخی مداخلات و اقدامات موازی سازمان بنادر و دریانوردی با فعالیت‏های انجمن مهندسی دریایی ایران، ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید شاهد تعامل و پذیرش نقش و جایگاه انجمن‏ها و تشکل‏های تخصصی از سوی این سازمان باشیم.

پیمان مسعودزاده، رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران، نیز با برشمردن فعالیت‏های این کمیته بویژه در بخش ساخت شناور در قالب طرح وجوه اداره‏شده سازمان بنادر و دریانوردی در سال‏های گذشته تأکید کرد: اگر سازمان بنادر برای خود در جامعه دریایی نقش پدری قائل شود، می‏تواند به همه بخش‏ها کمک کند؛ اما اگر بخواهد با انجمن‏ها و بخش خصوصی وارد رقابت شود، فعالیت بخش‏های مختلف دریایی به جای حل مشکلات به خنثی‏سازی انرژی و فعالیت‏های یکدیگر منتهی خواهد شد.

محمد سعید سیف، دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران، نیز با بیان اینکه «دولت و مجلس عموما سازمان بنادر و دریانوردی را بعنوان رکن اصلی فعالیت‏های دریایی در کشور می‏شناسند»، گفت: به همین جهت، این سازمان نباید مسؤولیت خود را صرفا در حوزه امور تخیه و بارگیری و مدیریت بنادر تعریف کند؛ بلکه باید نگاهی فرابخشی به حوزه دریا داشته باشد و مطالبات بخش‏های مختلف دریایی را در سطح دولت نمایندگی و پیگیری کند.

اسدالله گرامی، رییس کمیته‏های تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران، نیز با اشاره به فعالیت 8 کمیته تخصصی در این انجمن گفت: حضور منظم نمایندگان سازمان بنادر در جلسات کمیته‏های تخصصی، می‏تواند کمک جدی در جهت تعامل بیشتر سازمان و انجمن باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک بنده خدا
|
Russian Federation
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
  با سلام و احترام از اینکه انجمن های تخصصی دریایی در کشور فعال گردیده اند جای خوشحالی دارد و امید آن می رفت که در ادامه منشأ اثر شوند ولی در برخی موارد گردانندگان این انجمن ها بر خلاف میل باطنی اعضا و براساس برخی نظرات کارشناسی و با دید غیر جامع نگری مطالبی ارائه می نمایند و اقداماتی انجام می دهند که خلاف اصول بنیادی انجمن است حال سؤال اینجاست اعضا محترم انجمن مهندسی دریایی ایران ایا یک انجمن صنفی است یا علمی و بر چه اساسی عمل می نماید آیا باید وظایف علمی خود را داشته باشد یا وظایف صنفی اگر وظایف صنفی نیز دارد تا چه میزان اعضا در اظهارنظرها و اقدامات صنفی انجمن اثر گزار می باشند من بر عملکرد سازمان بنادر بحثی ندارم اما ایا یک انجمن صنفی می تواند ادعای انجام امور موازی با خود با یک سازمان فراگیر ملی حاکمیتی داشته باشد بعضا شاید عکس آن صادق باشد انشاء ا... اگر این نظر ارائه گردید امیدوارم اعضا کمی به این مسئله توجه نمایند بلکه منشا خدمات برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم
ارسال نظر