تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۶۹۲
تعداد بازدید: ۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

سینا جایگزین تایدواتر شد

مزایده جنجالی واگذاری ترمینال دو کانتینری بندر شهیدرجایی که چندی پیش برگزار و سپس بعد از اعتراض‏های رسانه‏ای ابطال شده بود، به یک شرکت جدید واگذار شده است.

به گزارش مارین نیوز، حضور شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (بنیاد بارانداز قدیم) در ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی قطعی شده و باید جایگزین شرکت تایدواتر خاورمیانه که پیش‏تر بنا بر اعلام سیدعطاءالله صدر، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی، حکم تخلیه‏اش گرفته شده؛ شود.

این تغییر و تحول، آخرین میراث مدیرعامل قبلی سازمان بنادر و دریانوردی برای مدیریت جدید محسوب می‏شود که به بهانه مقابله با تحریم‏های غرب علیه ایران صورت می‏گیرد..

این در حالی است که یک کارشناس ارشد امور بندری معتقد است اگر شرکت تایدواتر به دلیل آنکه سهم اصلی آن در اختیار نهادهای نظامی است، امکان حضور در بندر شهیدرجایی را ندارد؛ شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان نیز که آن هم تحت تحریم است، با مشکل مشابهی مواجه خواهد بود.

این فعال امور حمل‏ونقل دریایی معتقد است راهکار اصلی برای حل مشکل بندر شهیدرجایی واگذاری اپراتوری آن به کنسرسیومی از شرکت‏های خصوصی است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر واگذاری امور بندری و دریایی به بخش خصوصی، معضل بندر شهیدرجایی با تصمیمی مدبرانه سریع‏تر رفع و از بلاتکلیفی خارج شود. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
khakpour
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
0
  با سلام_از شعارهای مدیران دولت یازدهم مبنی بررسی مجدد واگذاری مناقصات و مزایده های بزرگ همین بس که فقط در حد یک حرف بوده است آیا فقط آن نرسیده که اولین استیضاح وزیر در مجلس کلید بخورد
دادیار
|
Russian Federation
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
0
  مبارزه با انحصار و رانت خواری جناب آقای مدیر عامل جدید سازمان بنادر همین بوده است که یک انحصار دیگر با مشکلات جدید خلق شده است عملکرد شرکت بنیاد بارانداز در مقایسه با شرکت های فعال بندری دیگر را فقط یک رانت خواری جدید می توان نامید
کامرانی
|
Russian Federation
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
0
  بزرگترین واگذاری فعالیت دولت 100 روزه به ارزش سالیانه 4000 میلیارد تومان بدون برگذاری مزایده و رقابت صورت گرفته است.
کمال وندی
|
Russian Federation
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
0
  دست آقای وزیر درد نکند که آقای صدر را عزل نمود و متولی پروژه بنیاد در بندر شهید رجایی نمود، جواب سهامداران و خون شهدا را چگونه می دهید؟ خسرالدنیا و خسرالاخرت
کارشناس بندری
|
Russian Federation
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
0
  با سلام ترمینال 1 و 2 کانتینری بندر شهید رجایی به بندر عودت داده شده و شرکت سینا به عنوان تنها شرکت مورد وثوق سازمان به کمک سازمان آمده تا در اداره موقت دو ترمینال بندر را یاری کند و مطمئنآ در آینده نزدیک به تدبیر دولت جدید مزایده هر دو ترمینال برگزار خواهد شد. این جابجایی در حال حاضر مسکنی خواهد بود برای تردد شناورهای لاینر به بندر و به نظر من بهترین تصمیم بوده است
بخش خصوصی
|
Russian Federation
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  با توجه به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی و شعار حمایت از آن در منشور کاری وزیر محترم راه و معاون ایشان، انجام عملیات تصدی گری آن هم اپراتورهای ترمینال کانتینری بزرگترین بندر کشور از سوی سازمان بنادر بعد از 20 سال هیچگونه توجیه نداشته و بایستی از دستگاه های ذیربط پیگیری شود، حذف تایدواتر و جایگزینی اپراتور یا اپراتورهای دیگر راهکارهای منطقی و عقلانی می طلبد. بندر متعلق به دولت است این روش اعمالی شائبه زیادی به دنبال خواهد داشت.
دلسوز
|
Russian Federation
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  سلام و تشکر از کارشناس محترم امور بندری به استحضار می رساند که شرکت سینا توان انجام عملیات به مقیاس بندر شهید رجایی را قطعاً نخواهد داشت ای بسا شرکت های برتر اپراتور در قالب کنسرسیوم با مشارکت اپراتور فعلی که بخش عمده تجهیزات پسکرانه ای، نیروی انسانی، پشتیبانی و فنی و تعمیراتی را در اختیار دارد به کار گرفته میشدند همه میدانیم که پرسنل عملیاتی سازمان بنادر از شمارش انگشتان دست بیشتر نمی باشد.
کارمند سهامدار
|
Russian Federation
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  وقتی مدیر مالی تایدواتر در طول چهار سال، 4 بار با کارفرما مذاکره و جلسه نداشته است و تمام هم و غم خود بلوکه کردن منابع بوده است قطعاً بیشتر از آن هم انتظار نباید داشت، چونکه فقط به فکر خرید و فروش سهام و آپارتمان و نیروهای خود میباشد. اصلاً بهتر است تایدواتر را حراج کرد و پولش را در اختیار همین کار قرار داد؟!!
ع-ز
|
Russian Federation
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  همین گونه می شود هنگامی که کار به دست کاردان سپرده نشود.آقای مدیر عامل جدید فردی با دانش اما در حوزه حمل و نقل ریلی می باشند در حالی که حوزه بندر و دریا تخصص خود را می طلبد.چقدر مدیران اسبق و دلسوز سازمان فریاد زدند آقای وزیر فردی که به این صنعت واقف است و از دل سازمان است را به مدیرعاملی برگزینید.چقدر فریاد زده شد دیگر وقت آزمون و خطا نیست؟با این حال امیدوارم شاهد تحولی عظیم در این صنعت باشیم.
رضا
|
Russian Federation
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  خدا رو شكر كه بالاخره رانت برادران سپاهي در تايد واتر تمام شد. گرچه اونها الان با نامه شوراي عالي امنيت ملي بدنبال برگشت شان هستند از طريق مجلس اما در هيچ جاي دنيا رسم بر اين نيست كه مستاجري قراردادش تموم بشه و با تحكم به صاحب خونه بگه بيرون نمي رم !
کازشناس دریایی
|
Russian Federation
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  شنیده شده صدر شده مدیر عامل بنیاد بارانداز. آیا حقیقت داره؟
Far Nik
|
Russian Federation
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  همزمان با تشديد تحريم ها بر صنعت حمل و نقل دريايي از مورخه 10 تيرماه لطمات و خسارات جبران ناپذيري بر پيكره صنعت ترانزيت كشور وارد شد بزرگواران سازمان بنادر و كشتيراني و نيز عملگر ترمينال كانتينري بندر شهيد رجايي مدام مسبب چنين رخداديي را عملكرد اين سازمان و آن سازمان تبليغ مي نمايند كه گويا مصالح ملي كشور به دست مديران اين سازمان و يا آن اپراتور محترم است آنان نيك ميداند كه طي چند ماه اخير براحتي مي توانستند با تغيير نام و يا تحول سازماني نتايج اين تحريم ها را كاهش بدهند در هر حال آنچه كه در اين نبرد نرم نبايستي رخ مي داد رخ داده است و نتايج آن بر دوش مصرف كننده داخلي است. بي شك شركت تايد واتر خاورميانه يكي از شركت هاي توان مند و كارآمد كشور است و انتخاب كشورهاي غربي جهت فشار بر آن و تشديد تحريم هاي متناظر نيز به سبب كارآمدي شركت مذكور مي باشد ولي متاسفانه طي دو سال گذشته سماجت هاي بي مورد بهتان زني هاي رسانه اي به شركت هاي رقيب عدم تمكين به كارفرما و حتي طعنه بر مصوبات دولت محترم موجب شائبه تضيع نفع و حقوق ملي به نفع و همسويي با تحريم كنندگان را در اظهان متبادر مي سازد. آنان با زيركي فشار از بالا و شانتاژ رسانه اي از پايين را به خوبي مديريت نمودند. خط اورگرين همزمان با آغاز تحريمها از اول جولاي سرويس اكسپرس به بندر كراچي جهت حمل محمولات ترانزيتي كه قبلاً از راه گذر بندرعباس به سمت افغانستان بود راه اندازي نمود و نيز از بندر جبل علي به مقصد ام القصر براي محمولاتي كه قبلاً از بندرعباس و از راه گذر اقليم كردستان به سمت مركز عراق ترانزيت مي شدند راه اندازي نموده است. رونق بنادر مرسين و استانبول تركيه و بندر پوتي گرجستان به سبب ترك خطوط كشتيراني از بندر عباس بوده است. اينجانب به عنوان يكي از فعالان صنعت ترانزيت كشور برادران بزرگوار را نخواهم بخشيد آنان در پيشگاه ملت ايران روسياه هستند لااقل به فكر آخرتشان باشند
کارشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
  آیا تصدی گری یک شرکت عام المنفعه (سهامی عام) انحصارگری در بندر شهید رجایی است؟!!!
امیدوار
|
Russian Federation
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
  بايد به حال اين مملكت غصه خورد كه با سرمايه هاي ملي فقط بخاطر منافع اشخاص ديگري چنين برخورد مي شود.فراموش نكنيم تايدواتر يك سرمايه ملي است كه دكتر مدد پايه گذار آن بود. آيا با واگذاري كار به بنياد رانت جديدي ايجاد نمي شود. اگر سهام عمده تايدواتر متعلق به نيروهاي نظامي است فكر مي كنيد سود اين كار غير از مصالح نظام جاي ديگري هزينه ميشود؟ اما سود عايدي بنياد كجا هزينه مي شود؟ ما از اين دولت تدبير و اميد بيش از اين انتظار داشتيم.
زحمتکش
|
Russian Federation
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
  در سال 88 بعلت پرداخت نکردن جرائم 20 میلیاردی به سازمان بنادر که باعث و بانی همه گرفتاری های شرکت با سازمان از همین جا شروع شد به همت مدیر مالی تایدواتر بوده است که در سال 88 زیان 15 میلیاردی را 5 میلیارد سود نشان داده است
کارشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
  در برابر تحریمهای خارجی مقاومت کردیم حالا نوبت تحریمهای داخلی شده. از دولت جدید انتظار کاهش تحریمها را داشتیم
ناظر
|
Russian Federation
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
  باتائید یادداشت کارمند محترم سهامدار به اطلاع می رساند که همین آقای مدیر مالی اخیرا اوج خلاقیت همیشگی خود را به خرج داده و پیشنهاد انتشار آگهی انحلال شرکت رانیز داده است اینها همه از هوش سرشار و تجربه بالای ایشان درمدیریت بحران نشات گرفته است
ارسال نظر