به گزارش مارین نیوز، علی اوسط هاشمی در نشستی با مدیران و تشکلهای صنفی حمل و نقل و پایانههای سیستان و بلوچستان افزود: این استان با دارا بودن مرزهای گسترده آبی و خاکی و همسایگی با دو کشور پرجمعیت پاکستان و افغانستان در موقعیت ژئو پلتیکی و استراتژیکی ویژهای قرار دارد.
وی با بیان اینکه «چابهار بعنوان یکی از کرویدورهای اصلی جهان و تنها بندر اقیانوسی ایران بهترین موقعیت را برای توسعه دارد»، گفت: برای تبدیل شدن چابهار به بهترین بندر ملی باید زیرساختهای حمل و نقل را در چهار بخش ریلی، دریایی، هوایی و زمینی توسعه دهیم؛ زیرا هر حرکتی که برای توسعه جنوب و شرق رخ دهد، منوط به رشد این بخشها است.
وی مقرون به صرفه بودن جابجایی کالا از طریق چابهار و عملی شدن ظرفیتهای بالقوه این بندر را مورد اشاره قرار داد و گفت: فاصله طولانی و افزون بر 1000 کیلومتری شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان ضرورت ساخت مجتمعهای بین راهی و رفاهی برای استفاده رانندگان و مسافران را بیش از پیش ضروری کرده است.
هاشمی با بیان اینکه «اگر مشعل حمل و نقل روشن نباشد دیگر بخشها نیز به خاموشی خواهند گرایید»، از قاچاق کالا و سوخت به عنوان پدیده ای مذموم یاد کرد و اظهار داشت: منافع مرزنشینان مورد توجه ویژه دولت است و هر شخصی که در استان آمادگی واردات کالاهای مورد نیاز کشور را داشته باشد، نسبت به واردکنندگان غیربومی ارجح است و به هیچکس اجازه رانت خواری نخواهیم داد.
این نشست به مناسبت روز حمل و نقل برگزار شد.