به گزارش مارین نیوز و به نقل از معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این شناور اوائل شهریورماه سال جاری بر روی داک این مجتمع بندری مستقر و پس از انجام و اتمام تعمیرات اساسی زیرآبی اواسط آبان ماه با رعایت کلیه نکات ایمنی و زیست محیطی به آب انداخته شد و ادامه پروژه تعمیراتی که مربوط به قسمت عرشه شناور بود، تا 23 دی ماه به اتمام رسید.
بهروز آقایی اشاره داشت: با انجام کلیه مراحل تعمیرات این شناور در داخل کشور و بهره گیری از توان و تخصص نیروهای داخلی، صرفه جویی ارزی به مبلغ پانزده میلیارد ریال و فراهم نمودن اشتغال 60 نفر به طور مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم در این امر حاصل گردید.
وی در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان فنی این اداره کل و شرکت مجری تعمیرات زیر آبی شناورها که با پیاده سازی الزامات تعمیرات موسسات رده بندی و IACS علاوه بر اینکه موجب انجام موفقیت آمیز این پروژه شدند، اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح های پیشنهادی، ظرفیت داکینگ شناورها در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار، نقش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تولید ناخالص ملی را بیش از پیش پررنگ تر نمود.
معاون فنی و نگهداری تصریح کرد: تعمیرات صورت گرفته بر روی شناورها به صورت اساسی و تحت نظر مؤسسات رده بندی و براساس الزامات و کنوانسیون های بین المللی صورت می گیرد که این خود تأثیر به سزایی در افزایش عمر مفید و قیمت تجهیزات خواهد داشت .
وی همچنین در تشریح اهم عملیات تعمیراتی انجام شده از ابتدای سال جاری اظهار داشت: تعمیرات اساسی یدک کش صبور 2 ، تبوک ، قایق قائد ، لایروب هاپرساکشن بستان، قیام 5 و سقاء یک، از مهمترین پروژه های انجام شده بر روی شناورهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی و شناورهای جاوید و 15 خرداد از شناورهای پایانه نفتی بندر صادرتی خارک به شمار می روند که با وجود همه محدودیت ها با اجرای سیستم های نوین مدیریت و کنترل پروژه، با حداقل زمان، هزینه و بالاترین کیفیت لازم صورت پذیرفته است.