کد خبر: ۳۱۷۴۶
تعداد بازدید: ۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

تعقیب و گریز ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی

بعد از حضور یک فروند ناو نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی، هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین به تعقیب و گریز این کشتی جنگی پرداختند.
به گزارش مارین نیوز، کشتی‌ها و هواپیماهای چینی روز سه‌شنبه یک ناو نیروی دریایی آمریکا را که در آب‌های مورد مناقشه حضور یافته بود، تعقیب کردند.
به نوشته سی‌ان‌ان، کوی تیانکای سفیر چین در آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که عملیات آمریکا تحریک جدی سیاسی و نظامی است و وزارت خارجه پکن «مکس باوکوس» سفیر آمریکا در چین را در پی این اقدام واشنگتن فراخواند.
سفیر پکن در آمریکا افزود، آمریکا در جایی حضور نظامی داشته که جزء قلمرو حاکمیت چین است. این مقام چینی همچنین گفت، اقدام آمریکا و حضور ناو نظامی این کشور در آبهای دریای چین جنوبی تلاش واشنگتن برای نظامی کردن منظقه است.
«کوی تیانکای» ضمن اشاره به درخواست آمریکا برای نظامی نکردن منطقه گفت بی‌مفهوم است که از دیگران خواسته شود منطقه را نظامی نکنند درحالیکه خودشان کشتی‌های نظامی به منطقه اعزام می‌کنند.
امروز آمریکا یک فروند ناو نیروی دریایی خود را به نزدیکی جزایر مصنوعی ساخت چین در دریای چین جنوبی گسیل کرد که موجب عکس‌العمل پکن شد.

منبع : فارس


ارسال نظر