کد خبر: ۳۲۹۴۹
تعداد بازدید: ۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

با مستندات آماده پاسخ به شبهات توانمندی جوانان ایرانی هستیم

مشاور شرکت عظیم گسترش هرمز از مدیران محترم کشتیرانی خواست به عنوان یک ایرانی در رابطه با سفارشهای ساخت کشتی، بازنگری و نگاه جدی به توانمندی داخل داشته باشند.
به گزارش مارین نیوز، رضا عبدالمجید مشاور شرکت عظیم گسترش هرمز و چهره باسابقه صنایع دریایی کشور با اشاره به قرارداد خرید کشتی‌های جدید از کشور کره گفت : از جامعه دریایی ایران و تمامی مهندسین و دانش پژوهان تقاضا دارم در جهت صرفه و صلاح مملکت و شرکتهای کشتیرانی و همچنین صنعت کشتی سازی، تحقیقاتی را در زمینه کشتی های مگا سایز کانتینر بر انجام دهند و نتیجه تحقیقات خود را در بازار کنونی و طول عمر این کشتی ها به صورت مقاله به اشتراک بگذارند. مطمئن هستم مسئولین ما بعد از تحقیقات حتما به کشتیرانی ها خواهند گفت که رویکرد صحیحی برای سفارش کشتی های 14400 TEU با توجه به شرایط کسب و کار در حیطه بین الملل و شرایط خاص ایران نداشته اند. این تحقیق کاری ملی است که امیدوارم اساس و پایه این سفارش 14400 TEU توسط مسئولین و محققین صنایع دریایی بررسی شود . 
این مدیر کشتی سازی در خصوص کشتی های 50 هزار تنی که به کشور کره سفارش ساخت آن داده شده است نیز بیان داشت : بارها به شرکت کشتیرانی اعلام شده است که شرکت ایزوایکو و صدرا قابلیت ساخت این نوع تانکرها را دارند و حتی مشخصات فنی کامل به همراه لیست سازندگان داخلی و خارجی و قیمت تقدیم شرکت کشتیرانی شده است که متاسفانه علیرغم پیگیری های مستمر ایزوایکو و شخص بنده در طی یکسال و اندی تا کنون هیچگونه پاسخی دریافت ننموده ایم.  
عبدالمجید در ادامه بیان داشت : در طی این یکسال و نیم بارها از مسولین ساخت پروژه های کشتی های جدید کشتیرانی خواستیم که جلسه مشترک بگذارند اما دریغ از یک جلسه فنی مشترک و هر بار به بهانه های واهی طفره رفته اند. حتی در مکاتبات اعلام کردیم دارای فاینانس اروپایی با بهره 2.5%  هستیم، اما هیچ جوابی ندادند. کلیه این مکاتبات و مستندات برای ارائه به مدیر عامل کشتیرانی ج.ا.ا، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی صنایع دریایی آماده است.
وی با بیان اینکه امیدوارم حداقل ساخت کشتی های 50 هزار تنی به ایران واگذار شود، افزود : نمی دانیم به چه زبانی باید به دوستان کشتیرانمان گفت که از سال 80 تا امروز توانمندی کشتی سازها و پیمانکاران کشتی ساز از زمین تا آسمان فرق کرده است.
مشاور شرکت عظیم گسترش هرمز از مدیران محترم کشتیرانی درخواست نمود حتما در رابطه با سفارشهای ساخت کشتی، بازنگری و نگاه جدی به توانمندی داخل داشته باشند و به عنوان یک ایرانی اشتغالزایی و توانمندی مهندسین، متخصصان، کارگران ماهر و جوانان ایرانی را در اولویت تصمیم گیری های خود مد نظر قرار دهند و در رابطه با اقتصاد مقاومتی تمرکز ویژه ای به صنعت کشتی سازی داشته باشند.
این چهره باسابقه صنایع دریایی کشور با اشاره به ساخت کشتی 113 هزار تنی افراماکس در صدرا که نشان از توانمندی ایران در ساخت کشتی است، گفت : این کشتی 113 هزار تنی فقط در 24 ماه توسط شرکت صنعتی دریایی ایران ساخته شد و فقط 6 ماه پرتی کار به علت مسائل گمرکی داشت. هر کسی که منکر ساخت شناور افرامکس در مدت 24 ماه است، میتوانیم با مدارک و اسناد موسسه رده بندی GL حرفمان را ثابت کنیم. حتی کره ای ها هم از مدت کوتاه ساخت این کشتی افرامکس با توجه به تحریمها شوکه شده بودند.
وی با بیان اینکه برخی  مواد و تجهیزات عمده کشتی قابلیت ساخت داخل را دارند اعلام کرد : فقط میزان فولاد مصرفی در کشتی های 50 هزار تنی حدود 10500 تن و 14400 TEU حتما بیش از 30000 هزار تن  است. می دانید مصرف و تولید این حجم ورق فولادی چه رونقی به تولید کنندگان فولاد مانند اکسین فولاد خوزستان که قابلیت تولید عریض ترین اوراق و تاییدیه موسسات رده بندی بین المللی را دارند میدهد ؟ یا حجم بالای استفاده رنگ در ساخت کشتی که رونق بالایی به تولید کنندگان رنگهای دریایی از قبیل باژاک و پارس پامچال و روناس و ...میدهد. کابل، لوله، روغن و ... را هم به آن اضافه کنید و بعد خودتان قضاوت کنید که با سفارش به خارج چه اتفاقی می افتد ؟
عبدالمجید افزود : در کشتی های بزرگ میزان مصرف اقلام فوق حدود 60 در صد کل قیمت ماشین آلات و تجهیزات یک کشتی است و قیت ماشین آلات و تجهیزات یک کشتی حدودا 60 در صد قیمت کل یک کشتی است. به انضمام هزینه ساخت که توانمندی آن در ایران وجود دارد و بالغ بر 25 الی 30 درصد قیمت کل یک کشتی است.
وی با بیان اینکه این مسئله را سیاسی نکنیم، گفت : از منظر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی، جلوگیری از هزار نتیجه فلاکت بار ناشی از بیکاری و رکود صنعت ایرانی به مسئله نگاه کنید. وقتی هواپیما نمیتوانیم بسازیم برای اشتغالزایی در صنعت هوا ناچاریم بخریم و کار درستی است. چون برای بسیاری از مردم خودمان اشتغالزایی میکنیم و به جای اینکه پول به جیب شرکتهای هواپیمایی خارجی برود به جیب شرکتهای داخلی می رود. همینطور زمانی که نمیتوانیم کشتی ال ان جی بسازیم و برای صادرات به کشتی ال ان جی بر نیاز داریم چه بهتر که بخریم، هم صادرات داشته باشیم و هم کشتیرانی برای حمل ال ان جی رونق داشته باشد. اما ما داریم راجع به اقتصاد، اشتغال و استفاده از توانمندی های داخلی صحبت میکنیم.
این مدیر با سابقه کشتی سازی با اشاره به بحث تاخیر در تحویل پروژها گفت : دوران کولاک افزایش قیمت کشتی ها دلیل و بدشانسی کشتی سازها برای تاخیر در پروژه ها بود که باید مورد توجه قرار گیرد. بیش از یکسال و نیم است که مدیریت کشتی سازی ایزوایکو و شرکت ملی نفتکش پس از بارها جلسه در حضور مقامات وزارت صنایع و سازمان گسترش و نوسازی صنایع و همچنین شورایعالی صنایع دریایی توافق کردند که کشتی سازی ایزوایکو به دلیل اینکه شرکت ملی نفتکش حاضر به پرداخت پول دیگری به ایزوایکو نیست در قبال پول پرداخت شده راضی است فقط یک کشتی 35000 تنی را از ایزوایکو بگیرد و مسئله اختلاف تمام شود. اما متاسفانه علیرغم پیگیری های مستمر و درخواست مسولین سازمان گسترش و ایزوایکو و شورایعالی صنایع دریایی هنوز مدیران شرکت ملی نفتکش به صورت کتبی حاضر نیستند این توافقنامه را امضا کنند. 
وی دلیل اصلی تاخیر در این پروژه ها همین مسئله دانست و افزود : سازمان گسترش و ایزوایکو در این توافق نامه متعهد شده و بارها اعلام کرده اند که باقی هزینه لازم برای اتمام کشتی را سازمان گسترش تامین و ظرف یکسال یا 15 ماه کشتی تحویل داده خواهد شد. این سفارش برای ساخت 2 فروند بود و من در ابتدا مدیر نظارت این پروژه از طرف شمنا - شرکت ملی نفتکش ایران - بودم. قرارداد ساخت 3 فروند کشتی 35000 تنی به مبلغ 25 میلیون دلار یکسال قبل از قرارداد با ایزوایکو بسته شده بود. همانطور که کاپیتان رشدی در مصاحبه خود اعلام نموده است در هنگام برش اوراق در کره قیمت این نوع کشتی ها افزایش چشمگیری پیدا کرده بود، متاسفانه ایزوایکو  قرارداد را  با همان قیمت 25 میلیون دلار با شمنا منعقد کرد.
وی در ادامه افزود : پس از شروع کارهای اجرایی و استعلام قیمت تجهیزات متوجه شدند که فقط قیمت تجهیزات حدود 25 میلیون دلار است و تقاضای افزایش قیمت را به 30 میلیون دلار کردند. مدیریت شمنا با توجه به آمار و ارقام مکتوب و تاییدیه اینجانب و آگاهی کامل خودشان از بازار قیمتها، با افزایش 5 میلیون دلاری موافق نمودند. حتی جناب مهندس کربلایی در همان زمان گفتند که هزینه ساخت را از مجبورند از منابع خودشون تامین کنند صرفا به خاطر اینکه نمیخواستند تقاضای 12 میلیون دلار برای هر کشتی کنند و کارفرما را ناراحت کنند، اما قیمت کشتی در آن زمان بیش از 35 میلیون دلار بود. 
مشاور شرکت عظیم گسترش هرمز در پایان گفت : من واقعا متاسفم که در شرایط کنونی از توانمندی های صنعت کشتی سازی و زیرساختهای موجود استفاده نمی شود. برای رشد این صنعت باید برخی ناکامی ها، مشکلات و سختی ها رو پذیرا باشیم، دست یکدیگر را برای موفقیت گرفته و با هم به سوی آینده روشن حرکت کنیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
5
جناب آقای مهندس
شما که ادعای تهیه تجهیزات و کابل و رنگ و ،،،، رو از داخل دارید پس چرا در ساخت افراماکس حتی پیچ و مهره و حتی ساده ترین تجهیزات مثل مبلمان و پرده اتاقها رو از کره وارد کردید ؟؟؟
اون موقع روا بود براتون و الان ناروا
واقعا این حرفهای شما جای تعجب داره
kardan
|
China
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
5
shame ke bi madrak ziad midi lofant be motandat air tavajoh kon
ماجرای سفارش ساخت کشتی به هیوندای کره و سیل انتقادات پس از آن کماکان دنباله‌دار است. همین چند روز پیش بود که قرارگاه‌ خاتم‌الانبیا هم به این ماجرا ورود کرد و گفت نباید توان داخل را نادیده گرفت. فرمانده قرارگاه، کسانی را‌ که توان داخلی را نادیده بگیرند خائن خواند.

سردار عبادلله عبداللهی در سخنان گلایه‌آمیز خود از کشتی‌رانی ایران، به ارائه پیشنهادی پرداخته و گفته بود: «ما حاضریم با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی مانند صدرا و ایزایکو به‌صورت EPCF با ٨۵ درصد فاینانس و ١۵ درصد سهم آقایان، این قرارداد را برای ساخت ١٠ فروند کشتی در داخل کشور اجرا کنیم». حال آنکه مسئولان کشتی‌رانی ایران تنها، قراردادی کهنه در سال ٢٠٠٨ را زنده کرده‌اند تا پول‌های فریزشده ایران را به کشور بازگردانند.

معاون اول ریاست‌جمهوری هم در همایش قرارگاه خاتم‌الانبیا بر قدیمی‌‌بودن این قرارداد تأکید کرد و مهر تأییدی بر آن زد. ماجرا آنجا جالب می‌شود که به پیشینه صدرا نگاهی داشته باشیم. «شرق» در گفت‌وگو با مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، پرده از قراردادی برداشت که در سال ٨٩ بین این شرکت به‌عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران با شرکت صدرا به‌عنوان زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت دو دکل دریایی منعقد شده بود. پیرو این قرارداد بنا بود با پیش‌پرداخت ١٧,۶ میلیون یورو، صدرا این دو دکل را بسازد و تحویل صنعت نفت ایران دهد. تعهدی که هرگز روی واقعیت به خود ندید و صدرا هم حاضر به پس‌دادن پیش‌پرداخت نشد. سرانجام کار به آنجا رسید که دیوان محاسبات به این ماجرا ورود کرد و مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران را مسئول این اتفاق و ازبین‌رفتن بیت‌المال دانست. در نهایت این مقام مسئول، ملزم به پرداخت ١٧.۶ میلیون یورو پیش‌پرداخت یا جبران ضرر و زیان ناشی از اجرانکردن قرارداد مورد تقاضا شد.

سفارش ساخت ٢ دکل دریایی به صدرا هرگز اجرائی نشد
علی کیوان‌آرا، مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، در گفت‌وگو با «شرق» با بیان پیشینه این ماجرا، می‌گوید: مشابه پیشنهادی که اکنون قرارگاه خاتم‌الانبیا درباره سفارش ساخت کشتی برای ایجاد شغل به کشتی‌رانی ایران داده است، در سال ٨٩ به شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران هم داده بود. این شرکت مسئول خرید تمام کالاهای پشتیبان صنعت نفت ایران محسوب می‌شود و شرکت‌ ملی نفت ایران تمام سفارش‌های خود را به این شرکت ارجاع می‌دهد.

کیوان‌آرا می‌افزاید: در آن زمان به‌عنوان مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، سفارش ساخت دو دکل دریایی را به شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاست، دادم تا به جای اینکه برای چینی‌ها شغل ایجاد کنیم، برای هم‌وطنان خود اشتغال‌زایی کنیم.

او در بیان علت انتخاب صدرا برای این پروژه می‌گوید: صدرا تنها شرکتی در ایران بود که سابقه ساخت دکل دریایی را داشت. این شرکت پیش‌تر دکل ایران-خزر و دکل امیرکبیر را ساخته بود که اکنون هر دو دکل در دریای خزر در حال بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران ادامه می‌دهد: شرکت صدرا پیش‌پرداخت این قرارداد را گرفت تا به ساخت این دو دکل اقدام کند. طبق قراداد باید شرکت صدرا در ازای پیش‌پرداخت، ضمانت‌نامه بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران قرار می‌داد، اما قرارگاه خاتم‌الانبیا در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، مصوبه‌ای از رئیس‌جمهور وقت دریافت کرد که به‌جای ضمانت‌نامه بانکی، ضمانت‌نامه خاتم‌الانبیا را با امضای بالاترین مقام قرارگاه (فرمانده خاتم) پیوست این قرارداد کند. او با تأکید بر اینکه این روند اکنون هم باقی است، می‌گوید: ١٧,۶ میلیون یورو به‌عنوان ١٠ درصد قرارداد، به‌عنوان پیش‌پرداخت به شرکت صدرا پرداخت شد و این شرکت ضمانت‌نامه قرارگاه خاتم‌الانبیا را در ازای پیش‌پرداخت در اختیار شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران قرار داد.

تلاش بیهوده شرکت ملی نفت برای بازپس‌گیری پیش‌پرداخت
کیوان‌آرا با بیان اینکه پس از گذشت چندین سال، هنوز هم این دکل‌ها ساخته نشده، می‌گوید: شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت پیش‌پرداخت خود را از این شرکت بازپس گیرد، اما قرارگاه خاتم‌الانبیا از پس‌دادن آن امتناع کرد.

او در پاسخ به اینکه علت پس‌ندادن مبلغ پیش‌پرداخت از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا چه بود، تصریح می‌کند: قرارگاه خاتم‌ با استناد به حساب‌وکتاب فی‌مابین به گفته این قرارگاه، از این اقدام خودداری کرد. این مقام مسئول می‌افزاید: در چنین شرایطی اغلب کارفرمایان ضمانت‌نامه بانکی را به اجرا می‌گذارند تا به مبلغ موردنظر از سوی بانک به علت خلف وعده پیمانکار، دست پیدا کنند، اما چنین اقدامی درحال‌حاضر امکان‌پذیر نیست، زیرا ضمانت‌نامه هم از آن قرارگاه خاتم است.

کیوان‌آرا با بیان اینکه مبلغ پیش‌پرداخت بر باد رفت و دکل‌ها هم ساخته نشد، می‌افزاید: در پی این اقدام، شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران،‌ میلیون‌ها دلار هم زیان داد، چراکه شرکت ملی نفت ایران، مجبور بود برای انجام پروژه‌های خود نسبت به اجاره دکل‌های دریایی اقدام کند. «اجاره هر دکل دریایی روزی ٣٠٠ هزار دلار است». این را مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران می‌گوید. به گفته او، اجاره دکل‌های دریایی به خاطر عظمت آن و فعالیت تعداد بالایی از نیروی انسانی روی آن بسیار گران است.

ورود دیوان محاسبات به ماجرای ٢ دکل دریایی
سرانجام ماجرا این بود که دیوان محاسبات کشور به این مسئله ورود و علیه مدیرعامل پیشین شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران به‌عنوان فردی مسئول در این ماجرا کیفرخواست صادر کرده است. در متن این کیفرخواست آمده: «…اهمال و سهل‌انگاری خواندگان (علی کیوا‌ن‌آرا) در تعیین تکلیف موضوع قرارداد و پیگیری اجرا یا استرداد پیش‌پرداخت، اسباب بروز ضرر و زیان به بیت‌المال را فراهم نموده که از این حیث تخلف محرز و با معرفی آنان به‌عنوان مسئولین امر مستند به تبصره ٢ ماده ٢١ و بند د ماده ٢٣ قانون دیوان محاسبات کشور، موضوع جهت طرح و رسیدگی در هیأت مستشاری و صدور رأی به‌خواسته اجرای حکم تبصره ١ ماده ٢٣ همان قانون و استرداد یا جبران مبلغ ١٧۶١٨١۶٧ میلیون یورو پیش‌پرداخت انجام پذیرفته و جبران ضرر و زیان ناشی از عدم اجرای قرارداد مورد تقاضای دادسرا می‌باشد».

تاریخ این کیفرخواست که به امضای فیاض‌شجاعی، دادستان دیوان محاسبات کشور رسیده است، مربوط به سوم آبان‌ماه سال جاری است و اکنون قرار است در تاریخ بیست‌وپنجم دی‌ماه، به آن رسیدگی شود. به استناد متن این کیفرخواست، دیوان محاسبات کشور به این مسئله ورود کرده و مدیرعامل پیشین شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران را مسئول ازبین‌رفتن بیت‌المال می‌داند.

کیوان‌آرا در این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه چرا شرکت صدرا یا قرارگاه خاتم‌الانبیا مورد بازخواست دیوان محاسبات کشور قرار نگرفته است، می‌گوید: این مسئله مورد تقاضای ما بود، اما دیوان محاسبات می‌گوید نمی‌توانیم قرارگاه را مورد بازخواست قرار دهیم و شما نباید سفارش ساخت دکل را به قرارگاه می‌دادید. به گفته او، حتی در متن کیفرخواست هم به این مسئله اشاره شده و از شرکت صدرا به‌عنوان زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکاری که از ساخت دکل‌ها خودداری کرده، یاد شده است.

بااین‌حال، مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، مسئول این اتفاق شناخته شده است. کیوان‌آرا می‌افزاید: اصولا دیوان محاسبات، سازمانی که در آن پول دولتی وجود داشته و این پول به دلایل مختلف به‌نوعی از بین رفته را ارزیابی می‌کند و افرادی را که در آن زمان مشخص در آن جایگاه حضور داشته‌اند، مورد بازخواست قرار می‌دهد.

هشدار به کشتی‌رانی ایران
او با تأکید بر اینکه «صدرا همان صدراست و قرارگاه خاتم‌الانبیا همان قرارگاه»، می‌افزاید: سفارش ساخت کشتی به این شرکت تفاوتی با این ماجرا ندارد و قیمت‌ها نیز تقریبا یکسان است. ساخت یک کشتی ٣٠٠هزارتنی کانتینر‌بر، حدودا ٢٠٠ میلیون دلار هزینه دارد که تقریبا با قیمت ساخت جکاب‌های دریایی عمق زیاد (دکل‌های حفاری چاه نفت) برابری می‌کند. بنابراین مدیرانی که در جایگاه دولتی حضور دارند، نباید اقدام به عقد قرارداد با شرکتی مانند صدرا کنند تا در آینده دیوان محاسبات به‌عنوان سازمان بررسی‌کننده اموال دولت، آنها را مورد بازخواست قرار دهد، زیرا ضمانت اجرائی برای انجام پروژه‌ها در اختیار سفارش‌دهنده دولتی قرار نخواهد گرفت.

کیوان‌آرا با بیان اینکه قصد شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، اجرای وظایف میهنی برای ایجاد اشتغال در داخل کشور بود، می‌گوید: نمی‌خواستیم در چین شغل ایجاد کنیم و به همین دلیل، برای ساخت دکل، سراغ شرکت صدرا رفتیم که در نهایت با چنین پاداشی! روبه‌رو شدیم. به عقیده او، با توجه به اوضاع مالی شرکت صدرا که بیش از ‌هزار ‌میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است و حساب‌های بانکی آن نیز از سوی بانک‌ها، فریز شده است، این احتمال وجود دارد که ساخت کشتی بهانه‌ای باشد برای تأمین مالی این شرکت و رفع مشکلات آن.

کیوان‌آرا می‌افزاید: این شرکت درحال‌حاضر، صلاحیت ساخت کشتی را به تنهایی ندارد، زیرا دانش فنی آن از بین رفته و با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش «شرق»، شرکت صدرا در یک دهه اخیر مشکلات مالی پرشماری داشته و چندین‌بار با فرازونشیب‌هایی در زمینه درآمد، اخراج و پرداخت‌نکردن حقوق کارگران روبه‌رو بوده است.
طغرل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
3
2
با سلام خدمت همه بزرگواران صنایع کشتی سازی
خوب هست که همه بزگواران کشتی رانی و نفتکش روزی مانند جناب آقای مهندس عبد المجید به عنوان مشاور در کنار کشتی سازی ها قرار بگیرند تا مسائل و مصائب ساخت را بهتر لمس کنند.
چرا که در پروزه ساخت دو فروند فراورده بر 35000 تنی نفتکش ایشان نخستین مدیر پروژه از طرف شرکت ملی نفتکش بوده و یکی از تاثیر گذار ترین افراد در تاخیر این پروژه بحساب می آیند چرا که بیشترین تغییرات در روند تهیه نقشه ها از طرف ایشان بوده و همچنان کلی از نقشه ها به دلیل همین تغییرات بدون تایید موسسه رده بندی بوده و همگی دارای اشکالات اجرایی می باشند.
توصیه اینکه بیایید بدون در نظر گرفتن موقعیت کشتی ران و یا کشتی ساز در مورد ساخت شناور تصمیم بگیرید.
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
البته لازم به توضیح می باشد که 97 میلیون دلار را صدرا بابت ساخت نفت کش ها از شرکت ملی نفتکش گرفته است ولی فقط بر روی کاغذ آن را ساخته است!!
و هیچ آثاری از حتی یک متر ساخت کشتی وجود ندارد که هیییییچ!!!
حتی حوضچه خشکی که مقرر بود ساخت این کشتی ها در آنجا صورت پذیرد ساخته نشده است و فقط یک لودر به مدت یک روز آنجا را گود برداری کرد و....
97 میلیون دلار مفت شرکت ملی نفت را باد برد که برد و معلوم نشد که کجا برددددد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
5
آقای عبالمجید شما که در یاردهای کره کار کردید شما دیگه چرا این حرفها رو میزنید شما که اختلاف یاردهای کره و ایران رو میدانید چرا ادعای ساخت میکنید لاقل بگید توان تعمیراتی داریم.
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
6
بهتره مارین نیوز سوابق آقای عبدالمجید رو وقتی مدیر صدرای شمال بود بررسی کنه ببینه چه بلایی سر کارخانه آورد از اخراج کارگران و تعطیلی پروژه های فعال و ... حالا ایشون دلسوز کشتی سازی شده؟
ارسال نظر