کد خبر: ۳۶۱۹۰
تعداد بازدید: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

حل نشدن مشکل صید کشتی های چینی با تغییر رئیس شیلات

نماینده مجلس، اقدام وزیر جهاد كشاورزی در تغییر رییس سازمان شیلات را مصداق ضرب المثل؛ "نوش داروی بعد از مرگ سهراب" دانست و گفت: این اقدام هرچند دیر ولی رافع مشكل و معضل صید ترال توسط كشتی های چینی در آبهای جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
به گزارش مارین نیوز، نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس اقدام وزیر جهاد کشاورزی در تغییر رییس سازمان شیلات را مصداق ضرب المثل؛ "نوش داروی بعد از مرگ سهراب" دانست و گفت: این اقدام هرچند دیر ولی رافع مشکل و معضل صید ترال توسط کشتی های چینی در آبهای جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
سیده فاطمه ذوالقدر ادامه داد: از آنجا که وزیر جهاد کشاورزی در روز طرح سوْال، پاسخ های قانع کننده ای نداد و به همین جهت نیز ١٥٠ نفر از وکلای ملت قانع نشدند، حقیقتاً باید بررسی شود که چرا وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان شیلات به‌رغم روشن بودن موضوع و تذکرات قبلی نمایندگان استان هرمزگان و دیگر نمایندگان، صیادان و دلسوزان منافع ملی کشور، علاج واقعه را پیش از وقوع نکردند.
ذوالقدر یکی از راه ‌های جبران فاجعه ملی صید ترال را، لغو مجوزهای صادره و رسیدگی به دوره مدیریت ریاست اسبق شیلات از سوی مجلس و سازمان بازرسی کل کشور دانست و تصریح کرد: باید در راستای احقاق حقوق تضییع شده صیادان بومی و جبران آسیب های زیست محیطی و مالی پیش آمده، گام های مؤثری برداشته شود.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفاع از منافع ملی اقدام به توقیف کشتی های متجاوز صید ترال در سواحل مکران کرد تشکر و قدردانی می‌کنم.


منبع: فارس
ارسال نظر