کد خبر: ۳۶۵۹۸
تعداد بازدید: ۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

تاکید بر تدوین نقشه راه هوشمند سازی صنایع دریایی

رئیس گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌ های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: تدوین نقشه راه برای هوشمند سازی صنایع دریایی ضروری و مورد تاکید این ستاد است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری‌ های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در نخستین نشست تخصصی کارگروه هوشمند سازی صنایع دریایی با حضور دستگاه‌ های مرتبط که در محل ستاد توسعه فناوری‌ های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سمت هوشمند سازی حمل و نقل دریایی هدف از این نشست را بررسی نکات و توانمندی ‌های موجود در سازمان‌ های مختلف عنوان کرد.
محمدسعید سیف افزود: تعیین نقشه راه برای هوشمند سازی این صنعت امری است که ستاد بر آن تاکید دارد و امیدواریم حاصل این نشست‌ ها تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی باشد.
سیف اظهار کرد: در این مسیر، ستاد توسعه فناوری‌ های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رویدادها و پروژه‌ های مرتبط با هوشمند سازی حمل و نقل دریایی با همکاری سازمان ها و ارگان های دریایی حمایت خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه سند هوشمند سازی صنعت حمل و نقل دریایی باید براساس توجه به رعایت استانداردهای جهانی تدوین شود، گفت: در همین راستا باید اطلاعات و داده‌ های موجود در دستگاه‌ ها و سازمان‌ های مرتبط جمع‌ آوری شوند تا به بانک اطلاعاتی مناسبی دست پیدا کنیم.


نبود ارتباطات زیرسطحی یکی از موانع بزرگ هوشمند سازی
دراین نشست نیز محمد فرهانی نماینده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نبود ارتباطات زیرسطحی و پهنای باند قدرتمند را یکی از موانع بزرگ هوشمندسازی صنعت حمل ونقل دریایی دانست و ادامه داد: برای حل این مسئله با سازمان فضایی کشور وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و امیدواریم با ورود معاونت علمی بتوانیم به راه‌حل برای این معضل برسیم.
امید یزدانی نیز به عنوان نماینده سازمان بنادر، وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه را در کشور نامناسب دانست و گفت: برای توسعه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کشور باید مقالات و پایان‌ نامه‌ های دانشگاهی به این سمت سوق داده شود و این صنعت نیازمند تحقیق و پژوهش است.
وی افزود: اکنون سازمان بنادر و دریانوردی گام‌ های مثبتی در خصوص حرکت به سمت هوشمند سازی با استفاده از ظرفیت‌ ها و پتانسیل ‌های موجود برداشته است. 



ارسال نظر